وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

با آنکه آرمان انقلاب اسلامی را به بیراهه کشانیدند، اما؛ 8 ثور موجب افتخار ماست!/ بسم الله شریفی

روز پیروزی انقلاب اسلامی افغانستان(8 ثور) را بدور از هر نوع دغدغه های تنظیمی و فراز و فرودهایش به همه رهروان راستین نهضت اسلامی و فرهنگ جهاد و شهادت از صمیم قلب تبریک عرض میدارم.

امیدوارم نسل آگاه و چیز فهم کشور به تحلیل و ارزیابی دقیق این روز با افتخار بپردازند، اگر حرف های هم پیرامون و ضعیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افغانستان دارند متوجه اشخاص و افراد نمایند، نه متوجه جریان انقلاب اسلامیِ خودجوش و حماسه آفرین مردم.

درست است بعضی از مجاهدین ما اشتباهاتی را که نباید مرتکب می‌شدند/شدند و آرمان انقلاب اسلامی را به بیراهه کشانیدند، اما؛ این بدان معنا نیست که ما به بهانه هاي بیجا 8ثور را با 7ثور(کودتای خونین کمونیستی) مقایسه کنیم و برابر بدانیم.

برابر دانستن تحول و روز  7 و 8 ثور یک اشتباه بزرگ بوده، از بُعد عقیدتی مارا دچار تزلزل می‌سازد.

از راه دور دستانِ مجاهدین واقعی(نه غاصبین زر وزور) را که در قید حیات اند، میبوسم و به شهدای انقلاب اسلامی بهشت برین تمنی دارم.

هشت ثور 1371 نتیجه و محصول فداکاری کم نظیر یک ملت فداکار، آزاده وسر فراز است؛ حماسه ملتی است که در طول چهارده سال بی دریغ فداکاری کرد و خالصانه در راه خدا و برای آزادی وطن میلیون‌ها شهید، معلول و مجروح داد وآوارگی و دربدری را تحمل کرد. شاید خاطرات فداکاری‌های مجاهدان راه خدا و شهدای ملت بزرگ ما در طول چهارده سال جهاد اگر درست گرد آوری شود به صدها جلد برسد. مردم ما در روزهایی که تصوری هم از رسیدن به قدرت و ثروت وجود نداشت و در سال‌هایی که زمین و آسمان کشور را آتش و خون گرفته بود، قهرمانانه ایستادند و هر گز جز رضای خداوند و انجام تکلیف الهی خواستی نداشتند.
در قضایای هشت ثور و حوادث بعد از آن باید به چهار گروه به گونه جداگانه نگاه شود و این سه گروه باید از هم جدا گردند:
۱- مجاهدین و توده‌های مردم افغانستان
۲- رهبران و جریان‌های جهادی
۳-دوستان و همکاران جهانی جهاد

4- مخالفین جهاد افغاستان در داخل و بیرون کشور

خلاصه مطلب:

جهاد(8 ثور) و ارزش های اسلامی برای ما و تمام مردم افغانستان یک و جیبه و افتخار بوده و بر آن میبالیم و پایبند هستیم.

امیدواریم تعدادی از مردم از روی کم فهمی و یا بغض خود را به چاه هلاکت نیاندازند و 8 ثور را با 7 ثور مقایسه ننمایند.

Comments are closed.