وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

ای قدس، ای سرزمین مقدّس!

خواهد رسید روزی که بیت المقدس پیراهن عزت و اقتدار بر تن کند و نغمه خوش آزادیش در جهان بپیچد، روزی که شکوفه های امید و ایمان از تمام دیوارهای بیت المقدس و عطر خوش پیروزی همه جا را پر سازد، روزی که چشمان مسلمانان از اشک شادی ریخته، فروغ اش تمام دنیا را چراغان کند. آن روزی که دل های مشتاق مسلمان برگرد قبله اول خواهد گشت و نوای یکدلی مسلمانی سرخواهد داد.

 

قدس مقدّس

ای قدس، ای سرزمین مقدّس، نوای قدسی لااله الااللّه از عمق تاریخ بودنت به گوش می رسد. عطر جان بخش توحید از آنروز که خداوند تو را به ابراهیم مژده داد، در تو پیچید، قدسیان از آسمان نورانیت ستاره های معنویت می چینند و ملایک با خوشه های خوش بوی ایمان آذینت می بندند، سلام بر تو آنروز که اولین پیامبر توحید را در خود جا دادی، سلام بر تو آنروز که مأوای عروج پیامبر ما بودی و سلام بر تو که اینک لاله زار سینه سرخان آزادگی و شاهدان شهیدی.

 

دشمن در کار است

ای مسلمانان، ای آزادگان جهان، آسوده منشینید، کنج راحت و ساحل سلامت اختیار نکنید، چشمان خسته به دست خراب مسپارید، بیدار و هوشیار و غیور ردای مقاومت، قامت ببندید که دشمن هنوز در کار فتنه گری است. هنوز طوفان سیاه و ظلمانی ستمکاران، دل های زلال و سبز یارانمان را به شلاق جور و ستم می کوبد، منشینید که دشمن در کار است. بجوشید و بخروشید، بایستید که گرمای جان بخش خورشید فجر نزدیک است و دست یافتنی، خدا پشتیبان مبارزه تان است و مژده دهنده پیروزی تان.

 

کودک فلسطینی

آرام بخواب کودکم، چشم های نگرانت را آسوده بربند، تو زاده جنگ و مقاومتی، دیری نخواهد پایید که زلال آزادی در فلسطین سرسبز جاری شود و نهر خروشان قهر جوانان مسلمان لکه های ظلمانی ستم را بشوید و فلسطین آزاد و مستقل، آشیان کبوتران پیروزی شود.

 

به زودی اشک های گرمت را دستان مهربان ایمان و امید پاک می کنند و دل خسته و رنجورت را از نسترن شادی و اقاقیای خوشبوی لبریز می سازند. آسوده بخواب کودکم، که خدا با ماست و پیروزی در راه است.

 

شرافت سرزمین فلسطین

سرزمین مقدس و نورانی فلسطین سال ها است که چشمان پرنور خود را به گذر زمان دوخته و هر لحظه بر نورانیّت و معنویّتش افزوده می شود، هم از آنگاه که ابراهیم خلیل اللّه قدم در این وادی نور و معنی نهاد و وعده الهی بر او رسید که کنعان از آن او خواهد بود و هم زمانی که قدمگاه موسای کلیم اللّه شد و نیز آن روزی که مکان تولد عیسی، روح اللّه و سپس عروج آسمانی او شد، و سرانجام اوج افتخار و عزتش در آن شب نورانی بود که مکان عروج پیامبر عشق و رحمت، محمد حبیب اللّه شد و آشیان پرواز روحانی او همیشه سرزمین فلسطین، سرزمین قدس و نور، عزت و شرف و ایمان و معنویت بود و اینک نیز دیری نخواهد پایید که پرچم های لااله الاّاللّه فراز دیوارهایش را بیاراید.

 

پیام روز قدس

روز قدس، روز خون است و حماسه، روز مقاومت است و ایثار، روز آزادگی و اقتدار، روز شهامت و شهادت، در روز قدس جهان بار دیگر عجز و ناتوانی استکبار و قدرت و اقتدار مسلمانان را به چشم می بیند. بار دیگر دفتر ذلت بار شکست های پی در پی غاصبان اسرائیلی مرور می شود و فروغ پیروزی های همیشگی جوانان فلسطینی که با دست خالی در برابر بزرگ ترین غاصبان و ظالمان ایستاده اند، چشم همه مسلمانان را روشن می کند. گرامی باد روز قدس، گرامی باد مقاومت انتفاضه و گرامی باد سرزمین فلسطین.

 

گرامی باد روز شکستن نسترن های بیداری در چشم های مسلمانان، گرامی باد روز جوشیدن خون غیرت و مردانگی در رگ های ممالک اسلامی، گرامی باد روز دمیدن روح عزت و شرف در کالبد اسلام پیروز، گرامی باد روز قدس.

 

باطل رفتنی است

امروز روز شور و حماسه است، امروز روز فریاد و مبارزه است. هر مسلمانی در هر گوشه از جهان که باشد، امروز فریاد می کند: باطل رفتنی است، ظلم برچیده خواهد شد، اسرائیل نابود خواهد شد و این موج فریادهاست که لرزه بر اندام شیاطین انداخته، رخت ذلت و خفت بر سرشان می افکند. آسمان امروز از طنین خروش مسلمانان خواهد لرزید و همه خواهند دانست که: اسلام پیروز است.

 

فریاد بر اسرائیل

روز قدس، روز فریاد است. فریاد در برابر چکمه های سیاه چپاول که نسترن های سپید و نورانی ایمان را در حضور منفور خود له کرده اند. فریاد در برابر دست های متحفن ستم که بوی خوش خوشه های یاس و اقاقیای آرامش و امنیّت را در وادی خودخواهی و خودکامگی خود، به اسارت در آورده اند و فریاد بر کوردلی وحشت آفرین دنیاپرستان که بخیلانه روشنای خورشید آزادی و معنویت را در پس پرده حسادت و حقارت خود در بند کشیده اند. فریادی از پس سال ها درد و زخم تا ریشه برانداز حاکمیت ظالمانه اسرائیل جنایتکار باشد. ان شاءاللّه

 

اسرائیل دشمن اسلام

روز قدس، روز شناختن یک باید است، بایدی که بر دوش همه ما سنگینی می کند و آن اینکه: باید جنگید، باید در برابر اسرائیل ایستاد. اسرائیل دشمن فلسطین نیست، دشمن اسلام است، باید در قهر و خشم خود، خُردش کنیم. و این باید، نه فقط ناظر به جنگ نظامی که مستلزم مبارزه با فرهنگ اسرائیل است، مبارزه با آنچه او می خواهد مبارزه با تفکر، نوع لباس آرایش مو و رفتارهای اسرائیلی؛ باید بشناسیم و عمل کنیم که خطر در پیش است و راه رسیدن بسیار پرفراز.

 

روز حیات اسلام

امروز کویر عطشناک سرزمین های غصب شده فلسطین از زلال همبستگی و وحدت مسلمانان سیراب خواهد شد و ندای پرشور یکدلی اسلامیان به پیکره اسلام جانی تازه خواهد بخشید و صدای دلنشین این یگانه دوران، این اسوه بیداری و ایستادگی، در گوش جهان خواهد پیچید: روز قدس، روز حیات اسلام است.

 

مسلمانان هوشیار

تمام مسلمانان جهان، امروز، با جان های زلال و پا ک، سرشار از نسیمِ با طراوت روزه داری و دل هایی پر از نور ایمان و عشق، فریاد خواهند زد. فریادی از سر قدرت و اقتدار، که پیکر تو خالی اسرائیل را بلرزاند و به اسرائیلیان خودکامه و ستم پیشه بفهماند که: اسلام شکست نخواهد خورد، شکست اسلام، خیالی است واهی که هرگز به چشم نخواهید دید، مسلمانان زنده اند و بیدار، سلاح های فوق مدرن، سیاست های پر نیرنگ و حتی تهاجم فرهنگی تلاش بیهوده است؛ چون مسلمانان بیدارند و هوشیار.

 

اسرائیل زبون

امروز سیل خروشان خشم ملت های اسلامی، بار دیگر بنیان اسرائیل جنایتکار را می لرزاند. بار دیگر اسرائیل خون آشام حقارت و پستی خود را در مقابل کوه با عظمت استواری مسلمانان، به چشم می بیند. اسرائیل زبون امروز بیش از پیش زبونی را حس می کند و ناباورانه در می یابد که پیروزی از آنِ مسلمانان است.

 

اسوه های مقاومت

سلام بر شما رزمندگان پرتلاش و خستگی ناپذیر فلسطینی، سلام بر شما که گوهرتان به سوهان سختی ها و مرارت ها صیقل خورده است؛ سلام بر شما اسوه های صبر و پایداری، سلام بر شما و سلام بر عزت و اقتدارتان، مبارک باد بر شما تلاش ارزنده تان، مبارک باد بر شما ایمان قوی و همت بلندتان، روز قدس و روز حیات اسلام بر شما مبارک باد.

 

اسلام را مدد کنیم

امروز باید چشم ها را گشود. طوفان سختی مدت ها است که باغ زندگیمان را در دست های سنگین خود له می کند، برخیزیم، نسترن های ایمان را دریابیم که چکمه های خشن طوفان بی دینی له شان نکند. یاس های معنویت را یاری کنیم تا در بادهای فراموشی استکبار مادی گرا پژمرده بشود. ارغوان های خوشرنگ همدلی و مسلمانی را مدد کنیم تا در هجوم بی رحمانه تندباد غربزدگی از دست نروند. در روز قدس، بیا مدد کنیم تا هستی مان نرود. بیا کمک کنیم تا باغ سرسبز زندگی اسلامی مان در هجوم وحشیانه دشمن اصلی مان اسرائیل به خزان منشیند.

 

دست شیطان در کار است

باید باور کنیم که دستی در کار است تا ستاره های شش گوشه بر لباس هامان بنشاند. باید باور کنیم که اسرائیل

 

امروز دشمن همه ما ست. باید باور کنیم که تیرهای زهرآلود او تا این سوی دیار ما هم آمده است. باید باور کنیم، بایستیم و فریاد کنیم: زنده باد اسلام، زنده باد مسلمانی و نابود باد اسرائیل و یارانش.

 

روز قدس، روز طلوع خورشید بیداری در سینه ها، روز شگفتن گل ایمان در دل ها و روز تولد دوباره همدلی ها و همبستگی ها، گرامی باد.

 

روز بیداری

امروز، روز خواستن است و برخاستن روز قدس، روز فریاد است و دردهای فروخورده را بیرون ریختن. روز عریان کردن زخم های کهنه سال های سال اسارت و دربند بودن، روز رها ساختن سال ها بغض فروهشته، روز به راه انداختن عمری اشک نریخته. امروز روز برخاستن است. روز بیداری و هوشیاری، روز پاک کردن اشک ها و خون ها از تن رنجور فلسطین، روز پاره کردن زنجیرهای اسارت از قدس شریف، روز ایستادن و مقاومت و روز مقاومت و پیروزی است.

 

اهتمام مسلمانان

سال ها بود که زخمی عمیق بر پیکره سرزمین های اسلامی نشسته بود و بی اعتنایی و سکوت دیگر اعضای این پیکره، زخم را چنان گسترده و دردناک ساخته بود که مداوایش به ظاهر ناممکن می نمود، تا اینکه مرشد پیرمان به ندایی جهان را بیدار ساخت، دستان یاری رسان اسلامیان، به حرکت درآمد و درد سال ها زخم به جای مانده را مرهم نهاد. گرامی باد اهتمام مسلمانان، گرامی باد یکدلی اسلامیان و گرامی باد روز قدس.

 

زمان جنبش

روز قدس، روز بیداری است و مرهمی است بر زخم های کهنه. باید کوشید، باید برخاست، زمان، زمانِ سکوت و آرام نیست. زمانِ جنبش است و تلاش. زمانِ جهاد است و دفاع. باید به اندازه سال های سال سکوت، فریاد کنیم و به قدر عمری بکوشیم و تلاش کنیم که اماممان فرمود روز قدس، روزی است که باید مستضعفان مجهز شوند در مقابل مستکبران و دماغ مستکبران را به خاک بمالند.

 

روز افتخار

روز قدس، برای مسلمانان روز فخر است و سربلندی، افتخار به سلاح دشمن فکن ایمان و عقیده، افتخار به نصرت و یاری خداوند متعال، افتخار به دژ محکم ولایت و افتخار به پیروزی همیشگی حق بر باطل، حق یارتان که یاور حقّید.

 

سلاح همت برگیرید

درختان زیتون سال ها است که منتظرند تا در شادی آزادی، میوه خود را به دستان پر مهر مسلمانان بسپارند. سرزمین قدس مدت ها است که در انتظار گام های پر صلابت مسلمانان است. بیت المقدس عمری است چشم به راه آمدن بهار آزادی و پیروزی است. چشم امید همه به سمت مسلمانان خیره شده است، تا سلاح همت و تلاش برگیرند و با پشتوانه ایمان و امید به لطف خدا، به سوی پیروزی پیش روند و پیروزی پر شکوه اسلام را به نظاره بنشینند. گرامی باد روز قدس، روز بیداری ملت اسلامی.

 

مبارزه فرهنگی

روز قدس، روز شعار نیست، روز عمل است و مبارزه. فریاد «مرگ بر اسرائیل» شعار نیست. «مرگ بر اسرائیل» یعنی مبارزه با مروّجان فرهنگ های غربی و غیر اسلامی، یعنی مبارزه با مروّجان بی بندوبار، یعنی مبارزه با بی حجابی. سرگرمی های پوچ و هرزگی آزاد است و مبارزه با همه بی تفاوتی ها، پوچی و بی دینی ها، روز قدس، روز مبارزه است. پیروز باد مبارزه با اسرائیل، پیروز باد مبارزه با فرهنگ تحمیلی استعمارگران.

 

اسرائیل، غاصب اندیشه ه

اسرائیل، فقط غاصب زمین ها نیست. غاصب خود و اندیشه جهانیان است. اگر بلندگوهای دروغ پرداز پرده بر جنایات بی حد و مرز و شرورانه اسرائیل نمی افکند، تا کنون بارها، وجدان بیدار آزاداندیشان، اسرائیل را به نابودی کشیده بود. اگر فریاد دروغین مظلومیّت یهود بر کشتار وحشیانه آوارگان فلسطینی پوششی ریاکارانه نمی انداخت، هیچ وجدان بیداری، به یهودیان غاصب اجازه اینهمه تجاوز نمی داد. و امروز روز بیداری است. روز افشاگری و روز فریاد، فریادِ مرگ بر غاصبان تجاوزگر و مرگ بر سیاست های هزار رنگِ فریبکارانه.

 

طمع اسرائیل

دستانمان باید امروز به کار افتد. اختاپوس صدپای اسرائیل بر پیکره ممالک اسلامی چنگ انداخته است. دیری نخواهد پائید که این غده سرطانی سیری ناپذیر بیش از پیش منتشر شود. برای ریشه کردن این درخت پلید، تبر ایمان برگیرید و به بازوان همتتان روح ببخشید که اسرائیل باید از بین برود.

 

اسلام پیروز است

مسلمانان همواره بر قله پیروزی و افتخارند، البته تا وقتی که حصار قدرتمند ایمان و عقیده شان همچنان نفوذناپذیر بماند و گوهر گرانقدر ارزش هاشان جای خود را به ارزش های بدلی و پوچ ندهد و هجوم قلم ها و فرهنگ های خطاکار سد محکم ایمان قلبی شان را نشکند. فلسطینیان و اسلامیان همواره پیروزند تا آنگاه که خدا را یاری کنند و اسرائیل و ایادیش همواره مزه شکست به کام دارند، چرا که به دشمنی دین خدا برخاسته اند. پایدار باد پیروزی اسلامیان و همیشگی باد شکست مفتضح دشمنان اسلام.

 

یا مُعینَ الضُعَف

خداوندا، امروز همه مسلمانان جهان، همه آنان که عشق به تو در سینه شان موج می زند، به پا خاسته اند و ندای توحید و ثنای تو را فریاد می کنند. امروز همه اسلامیان و اسلام دوستان به یاری دین تو برخاسته اند و با چشمانی باز و دیدگان هوشیار، با قلبی که برای خوبی ها می تپد و با عزم بلند به نجات اسلام همت گمارده اند. خداوندا، همیشه تو تنها یار و پشتیبان ملت های مسلمان بوده ای. امروز در این ماه رحمت و برکت، چشم امید همه مظلومان جهان به لطف توست. چشمانشان را به نور پیروزی روشن فرما.

 

همبستگی ملت های اسلامی

ای ستمدیدگان جهان، ای فریادهای برنیامده، ای زخم های بی مرهم، ای دست های در بند کشیده، ای قلب های به استثمار درآمده، بندها را بگسلید، فریاد برآورید، برخیزید و هوشیاری از سر گیرید که امام عزیزمان مژده پیروزی داده است: «اگر در روز قدس تمام کشورهای اسلامی، [و] ملت ها، همه برخیزید [و [فریاد بزنند، [آن هم[ نه برای روز قدس تنها، [که] برای همه ممالک اسلامی، [به یقین] پیروز خواهند شد»

 

روز بزرگ و عزیز

امروز خورشید باز طلوع می کند تا روزی دیگر از روزه داری خالصانه مسلمانان را شاهد باشد. طلوع می کند تا جمعه ای دیگر از این ماه گرامی را تبریک گوید و طلوع می کند تا در روز قدس، روز حماسه و خروش مسلمانان، از قلب های پر طپش ملت های اسلامی حرارت و گرمی بگیرد و به نور ایمان و تقوایی که درون دل هاشان موج می زند نظاره کند، گرامی باد این روز بزرگ و عزیز.

 

ای کبوتران سینه سرخ

در گرامیداشت روز بزرگ قدس یادی از شاهدان شهیدی کنیم که اسوه آزادگی و ایمان بودند. به یاد راهی که رفتند. و بر آرمگاه شان گل های احترام و سپاس بکاریم و بر گلبرگ گل ها بنویسیم که: ای کبوترران سینه سرخ، ای شهیدان سفر کرده، راهتان را همواره راهرو خواهیم بود. اگر شما آن روز وضوی خون گرفتید و فریاد دفاع از میهن اسامی سر دادید، ما امروز وضوی آگاهی و بینش می گیریم و فریاد دفاع از ارزش های اسلامی سر می دهیم.

 

همچنان که شما ذره ای از خاک میهن اسلامی را از دست ندادید، ما هم نخواهیم گذاشت ذره ای از ارزش ها و اعتقادات اسلامی مان از دست برود. ما شما را یاد می کنیم، شما هم ما را دعا کنید.

 

ولایت مولا مژده رسان پیروزی

سال، سال مولای علی(ع)، و ماه هم ماه اوست و امروز نیز، روز اقتدا کردن به او. روز قدس، روز تحقّق حکومت علی پسندانه در تمام ممالک اسلامی است. روز قدس، روز الگو گرفتن از آن اسوه عزت و اقتدار و شهامت و شهادت است. روز الگو گرفتن از او که اسوه استواری و ثبات بر ارزش ها و اصول دینی است. روز اقتدا کردن به امام آزادی و آزادگی است که پیروی اش فروزنده راه و روشنای هدایت است و ولایت و دوستی اش مژده رسان فجرِ پیروزی. جاودانه باد مهرش در دل های مسلمانان و جاودانه باد پیروزیِ عاشقان و دلدادگان او.

 

دعا در ماه رحمت

به میهمانی خدا آمده ایم، با چشم ها و زبان های پاک، با قلب های لبریز از عشق به او، با جان های تشنه زلال لطف و کرمش و با دست هایی که به دعا برخاسته است: «الَلّهُمَ اَصْلِحْ کُلَّ فاسِدٍ مِنْ اُمُورِ الْمُسْلِمینَ» خداوندا، مفاسد امور مسلمانان را اصلاح فرما. بارالها، در این ماه رحمت و برکت، در این روز مقدس و گرامی، که مسلمانان به یاری دین تو برخاسته اند، تو نیز آنان را یاری فرما و آسمان دلهاشان را به نور ایمان و معنویت روشن کن و باران ولایت علی(ع)، را بر زندگی اشان ببار و به برکت این ولایت، پیروز و سرافرازشان بگردان. آمین

 

هشدار به ابرقدرت ها

امروز به همه طوفان ها خواهیم فهماند که بوستان زندگی امان را از دست های سیاه و شرورشان دور می داریم. امروز به انگل صفتان استکبار و استثمار نشان خواهیم داد که درخت اسلام را از آفت جهل و ظلمت گرایی شان مصون می داریم. امروز سخن امام عزیزمان را فریاد خواهیم کرد که «روز قدس، روزی است که باید به همه ابرقدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمّال خبیثتان واقع نخواهد شد»

 

بوستان معنویت

امروز در بهار رمضان که باران های روح بخش لطف و کرم الهی باریدن گرفته و چشمه های حکمت جاری و چراغ های نورانی ایمان، فروزان و تابان گردیده، در عید مبارک جمعه که دل های مُسلمانان به عطر خوش معنویت خود معطر می سازد، شایسته همین است که مسلمانان حضور منفوردستان شیطانی استبداد و استکبار را در بوستان قدسی خود تاب نیاورند و با ایمان و آگاهی، تیشه به ریشه جهل و ستم بزنند. مبارک باد ماه رحمت، مبارک باد عید پرفیض جمعه و گرامی باد روز قدس.

 

مظلومیت فلسطین

خداوندا، چگونه بنگریم برادرانمان را در بندهای آتشین ظلم اسرائیل و فریاد بر نیاوریم؟ چگونه باور کنیم هجوم اسرائیل جنایتکار را به حصار ارزش ها و اصولمان و صورت نخراشیم؟ چگونه چشم باز کنیم به دیدن مادران داغدیده فلسطینی که نه از دست رفتن فرزند را، بلکه از دست رفتن ارزش ها و عقایدشان را به سوگ نشسته اند و دم نزنیم؟ چه سیاهند دل هایی که نمی سوزند از اینهمه شرارت و چه پا کند دل هایی که در اوج این همه مظلومیت باز هم از نور ایمان و عشق به خدا لبریزند.

 

روز قدس، روز شکستن سد بی تفاوتی و جاری شدن سیل خروشان مسلمانان و پاک شدن زمین از فساد و نابرابری است. گرامی باد این روز بزرگ و گرامی باد همدلی و هوشیاری مسلمانان.

 

روح انسانیت

اگر حتی در دل انسانی نور ایمان به خدا و پیامبر محبوبش(ص) نتابیده باشد، باز هم به حکم انسان بودن کشتن کودکان خردسالی را تاب نمی آورد. اگر انسانی تمام هویت انسانیِ خود را به دست فنا نسپرده باشد، تاب نمی آورد که نوزادی را فقط به جرم زنده بودن از زندگی محروم سازد. و امروز ما این همه ظلم و ستم و این همه مظلومیت را فریاد می کشیم و دعا می کنیم که: اللّهُمَّ عَجِّلْ فی فَرَج مَولانا صاحب الزمان

 

بهانه ای برای خروش

روز قدس بهانه ای است برای بغض های در گلو مانده تا رها شود، برای زخم های کهنه تا سرباز کند، برای فریادهای فروخورده تا برآید. روز قدس بهانه ای است برای آن که سال ها فریاد انباشته شده را بر سر اسرائیل بکشیم، فرصتی است برای باور کردن عمق فاجعه هجوم شرورانه اسرائیل و ربودن عزیزترین گوهر زندگی مان و فرصتی است برای ایستادن در برابر این هجوم. روز قدس را بشناسیم و گرامی بداریم.

 

رواج یک فرهنگ

چشمان ما که به نور ایمان و معرفت گشوده شده،هرگز تاب ظلمت و سیاهی را ندارد، مگر آنکه به حکم دوستی با کوردلان چشم از روشنی ها ببندیم و خود را به تاریکی ها عادت دهیم و آنروز عجب نخواهد بود اگر تاریکی را، ظلمت را و سیاهی را ترجیح دهیم. و نیز در آن صورت عجب نخواهد بود که اسرائیل را با آنهمه شرارت و شقاوت ترجیح دهیم. روز قدس را فرصتی بدانیم برای شستن سیاهی ها و پراکندن انوار مقدس، گرامی باد روز قدس روز نور و روشنایی.

 

آیینه مظلومیت

روز قدس آیینه اشک های کودکی است که معصومانه، محرومیت از کم ترین حق زندگی را به گریه ایستاده است. مرده باد قلب های سیاهی که این اشک ها را تاب آورد و دم نزند و نزدیک باد پیروزی غیورمردان فلسطین که حامیان مظلومان مسلمانند.

Comments are closed.