وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

موضع حقیقی دولت جدید آمریکا در قبال فلسطین در عمل مشخص خواهد شد

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در ایران تاکید کرد که دولت‌های پی در پی آمریکا اعم از دمکرات و جمهوری‌خواه همگی اهداف و نتایج یکسانی داشته‌اند. وی گفت که دونالد ترامپ معامله قرن را مطرح کرد و در تلاش برای نابودی فلسطین بود و همچنین باراک اوباما بیشترین خدمات را به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه داد و از امنیت “اسرائیل” حمایت و به این رژیم کمک کرد و در موضوع شهرک‌سازی هم جدیتی نداشت.
دکتر خالد قدومی در گفتگو با روزنامه الکترونیکی “پی ان دی” در رابطه با شخصیت جو بایدن و اظهارات مثبت او در رابطه با مساله فلسطین گفت که اظهارنظر و سخنرانی‌ها در جریان تبلیغات انتخاباتی یک چیز است و حقیقت یک چیز دیگر، زیرا بایدن سابقه‌ای طولانی در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی دارد.
قدومی تصریح کرد: ما ملت فلسطین، ذاتا مردمانی مثبت‌اندیش هستیم، ما طبق واقعیت‌های موجود و افعال حکم می‌کنیم، زیرا هم اکنون چالش‌هایی پیش‌روی دولت جدید آمریکا قرار دارد که مهم‌ترین آن مساله فلسطین است، باید دید که او چه کاری برای فلسطین انجام خواهد داد، آمریکا روایت مدنظر فلسطینیان هیچ نقش و تاثیری در تصمیم‌گیری‌های دولت جدید آمریکا در قبال فلسطین خواهد داشت؟ آیا این دولت از جان مردم فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی و به ویژه قدس در برابر تجاوزات غیرقابل توجیه علیه این ملت دفاع خواهد کرد و برای پیشبرد پرونده اسرا و آوارگان فلسطینی کاری خواهد کرد.
قدومی افزود: ما قاطعانه برای حفظ حقوق خود خواهیم جنگید اما با این حال جنگ و خونریزی را دوست نداریم و می‌خواهیم مردم ما با آسایش زندگی کنند و خانه‌های آنان ویران نشود، بنابراین به دولت جدید آمریکا می‌گوییم که دولت قبلی تمامی خطوط قرمز و قوانین بین‌الملل را زیر پا گذاشت و علنا از مواضع طرف صهیونیستی حمایت کرد و در میدان عمل مشخص خواهد شد که دولت بعدی چه بایدن باشد چه هر شخص دیگری، برای مساله فلسطین چکار خواهد کرد.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس 7 نوامبر پیام‌های متعددی برای جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا ارسال کرد.
هنیه در واکنش به نتایج انتخابات آمریکا تاکید کرد که ملت فلسطین طی ده‌های گذشته رنج و محنت‌های زیادی را در نتیجه جانبداری دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی متحمل شده است و دونالد ترامپ و دولت او بیش از هر دولت دیگری از این رژیم حمایت کرده و حقوق ملی فلسطینیان را نادیده گرفت.
وی در بیانیه‌ای عنوان کرد: از جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا می‌خواهیم دست به اقدامی تاریخی زده و سیاست‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت فلسطین که این کشور را به شریک ظلم و جنایات علیه این ملت تبدیل کرده و به ثبات و امنیت منطقه و جهان ضربه زده و موجب شده تا این کشور نتواند واسطه‌ای موثر در نزاع‌های منطقه باشد، را تصحیح کند.
اسماعیل هنیه همچنین دولت منتخب آمریکا را به تجدیدنظر در معامله قرن و اقدامات ترامپ در مورد قدس از جمله به رسمیت شناختن این کشور به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر که مغایر با تمامی قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است، فراخواند و گفت تمامی طرح‌های تصویب شده در راستای نابودی حق بازگشت آوارگان به ویژه کاهش کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی “آنروا” و تلاش برای حذف آن باید لغو شود.
هنیه همچنین از دولت آمریکا خواسته به خواست و اراده ملت فلسطین و گزینه‌های دمکراتیک آن و مبارزات این ملت احترام گذاشته و دست از اعمال فشار بر کشورها و ملت‌های منطقه به منظور کشاندن آنان به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بردارد.
وی عنوان کرد که ملت فلسطین با تمامی ابزارهای مشروع به مبارزه در مسیر پایان دادن به اشغالگری و رسیدن به استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی ادامه می‌دهد و با قدرت در مسیر تحقق آشتی ملی و بهبود اوضاع داخلی فلسطین به منظور مقابله با چالش‌های پیش‌رو و توطئه‌ها برای نابودی مساله فلسطین و تلاش برای تحقق اهداف و خواسته‌های ملی خود قدم برمی‌دارد.

Comments are closed.