وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

فرهنگ سرای آویژه در کابل ایجاد شد!

(فرهنگ سرای آویژه)، اولین مجمع فرهنگی در ناحیه هفتم ولایت کابل است که به همت بسم الله شریفی رییس انستیتوت علوم صحی بابر و مکتب خصوصی سبزنگر ایجاد شده‌است.
آقای شریفی در صفحه فسبوکش نوشته است: ( از سبزنگران خورشید صفت متمنی ام در قسمت بهبود، تقویت و غنای فرهنگسرای آویژه مارا همکاری نمایند. بعد از ایجاد (مکتب خصوصی سبزنگر) و پذیرفتن مسئولیت و امتیاز (انستیتوت علوم صحی بابر) در کابل، متوجه شدم، مردم ساحه چهلستون شهر کابل از نداشتن کتابخانه و یک مکان مناسب فرهنگی رنج می‌برند.
بر اساس تعهد و رسالت فرهنگی که دارم و داریم، اقدام به ساختن (فرهنگسرای آویژه) نمودم. امیدوارم دوستان سبزاندیش و نیکوباوران فرهنگ پسند، در این امر سترگ فرهنگی مارا یاری رسانیده، سهم فرهنگی و رسالت تمدنی خویش را ادا نمایند.
اراده داریم (فرهنگسرای آویژه) را به یک مرکز بزرگ فرهنگی که شامل کتابخانه و نمایشگاه آثار هنری و فرهنگی باشد، تبدیل نموده و در خدمت شهروندان خردمند و اهل مطالعه و فرهنگ قرار دهیم.
با آوردن کتاب و آثار فرهنگی که به اسم اهدا کننده(خودتان) ثبت می‌شود، مارا مفتخر ساخته و خویش را خوش اقبال سازید).
بنیانگذار فرهنگسرای آویژه در گفتگو با خبرگزاری عقاب میگوید: فرهنگ ستیزی تبراندیشان جغرافیای تحقیر شده ی انسانیت، نمیتواند مارا از کتاب و عشق به فرهنگ و ارزش های گذشته ی تمدنی مان دور نگهدارد. با وصف همه چالش های امنیتی و محیطی، نمیدانم چرا ذهنم از نا کجا ها الهام می گیرد و امیدوارانه به زندگی می نگرد؟!
آقای شریفی که از شخصیت های مطرح فرهنگی کشور است و مسوولیت ریاست اطلاعات و فرهنگ چندین ولایت کشور را عهده دار بوده است، میگوید:
(برای تقویت روحیه ای فرهنگی کشور که متاسفنه بیشترین آسیب را درین اواخر دیده است، باید همه تلاش کنیم و این امر را به یک انقلاب فرهنگی تبدیل نماییم).
بسم الله شریفی که خود نویسنده و مولف ۱۴ عنوان کتاب میباشد، عدم ترویج و روحیه کتابخوانی و کتابداری را در کشور یک فاجعه میخواند و می افزاید، راهی جز متوسل شدن به ارزش های فرهنگی و آگاهی دهی از مضرات بی فرهنگی درین کشور وجود ندارد و باید همه با هم در قسمت نهادینه شدن ارزش های فرهنگی و تمدنی تلاش نماییم.
آقای شریفی قبل از تاسیس فرهنگسرای آویژه، این نهاد ها و نشریات را نیز تاسیس نموده است و فعلا در خدمت مردم قرار دارد: ( * نهاد فرهنگی واجتماعی مردم روشن ضمیر میهن
* هفته نامه عقاب * نشریه کاروان بیان * ماهنامه ندای پامیر
* سایت خبرگزاری عقاب * لیسه خصوصی سبزمنش * انستیتیوت تعلیمات تخنیکی و مسلکی سبزمنش * انجمن ادبی سبزمنش * هفته نامه سبزمنش * مدرسه علوم قرآنی سبزمنش
* کتابخانه معرفت. * فرهنگسرای بلورین( در بغلان)
* مکتب خصوصی سبزنگر و انستیتوت علوم صحی بار در کابل).
مردم و بزرگان محل، ایجاد (فرهنگسرای آویژه) را یک کار ارزشمند تلقی نموده، در کنار سپاسگزاری از بنیانگذار آن، وعده هر نوع همکاری را برای تقویت این مرکز فرهنگی دادند.
(عقاب نیوز)

Comments are closed.