وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

رژیم صهیونیستی فاجعه می آفریند؛ آواره شدن 530 خانواده فلسطینی از ابتدای سال جاری

مرکز مطالعات اراضی وابسته به انجمن مطالعات عربی در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری 450 خانه و ساختمان متعلق به فلسطینیان را تخریب کرده که در نتیجه آن 530 خانواده فلسطینی آواره و بی‌سرپناه شده‌اند.
به گزارش عقاب نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مرکز افزود که تنها در قدس اشغالی 80 خانه متعلق به فلسطینیان از ابتدای سال جاری تخریب شده است.
این گزارش می افزاید که از آغاز تاسیس رژیم صهیونیستی تا به امروز در مجموع 165690 خانه فلسطینیان به دست اشغالگران صهیونیست تخریب شده که در نتیجه آن حدود یک میلیون فلسطینی آواره شده اند.
مرکز مطالعات اراضی وابسته به انجمن مطالعات عربی تاکید کرد که سیاست های رژیم صهیونیستی در زمینه محدود کردن ساخت وساز فلسطینیان به ویژه در شهر قدس اشغالی بسیاری از فلسطینیان را وادار کرده تا خانه های خود را بدون مجوز بسازند یا به فکر مهاجرت به دیگر مناطق باشند.
این در حالی است که هم اکنون فلسطینیان ساکن قدس به حدود 25 هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارند تا نیاز آنان به مسکن برطرف شود.
رژیم صهیونیستی معمولا به بهانه عدم دریافت مجوز اجازه ساخت و ساز به فلسطینیان حتی در زمین های خود را هم نمی دهد.
فلسطینیانی هم که درخواست مجوز می کنند، همواره با مخالفت رژیم صهیونیستی مواجه می شوند و از هیچ طریقی نمی توانند به ساخت و ساز بپردازند.
هدف رژیم صهیونیستی از در پیش گرفتن چنین سیاست نژادپرستانه ای حذف فلسطینیان از اراضی اشغالی به ویژه قدس و سیطره کامل بر این شهرها و یهودی سازی آن است تا بدین ترتیب هرگونه شانس و امکان تشکیل کشور آینده فلسطین از بین برود.

Comments are closed.