وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

نتیجۀ یک بررسی: تاکنون بیش از یک‌هزار خانواده متضرر در پروان شناسایی شده‌اند

منابع محلی پروان می‌گویند که نتیجه کار سه‌روزه هشت تیم بررسی‌کننده خسارات بر جا مانده از سیلاب در این ولایت نشان می‌دهد که یک‌هزار خانواده در پی جاری شدن سیلاب در شهر چاریکار متضرر شده‌اند و بررسی‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

نثار احمد حبیبی، رئیس آماده‌گی مبارزه با رویدادهای طبیعی ولایت پروان می‌گوید، در 3 روز گذشته، 8 تیم بررسی‌کننده – به‌شمول نهادهای امدادرسان خارجی – در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان، یک‌هزار خانواده متضرر را شناسایی کرده‌اند.

به گفته آقای حبیبی، شماری از نهادها و سازمان‌های امدادرسان ملی و بین‌المللی در ولایت پروان حضور دارند و ساحات آسیب‌دیده را بررسی می‌کنند.

مسئولان محلی پروان می‌گویند که شماری از نهادهای خیریۀ ملی و بین‌المللی کمک‌های‌شان را به این ولایت فرستاده‌اند.

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان به سلام‌وطندار می‌گوید، کمک‌های انجام‌شده به ذخایر این ولایت تخلیه شده و پس از شناسایی خانواده‌های متضرر، توزیع خواهد شد.

شماری از باشنده‌گان شهر چاریکار که تمامی دارایی و زنده‌گی‌شان را از دست داده‌اند، به کمک‌های فوری چون مواد خوارکی، پوشاک و آب نیاز دارند.

مسئولان محلی پروان می‌گویند که وزارت مبارزه با حوادث طبیعی برای هر خانوادۀ قربانی سیلاب‌های اخیر، پنجاه‌هزار افغانی در نظر گرفته است. همین‌طور نهادهای امدادرسان دیگر نیز به خانواده‌های قربانیان پول نقد کمک کرده‌اند.

از سوی دیگر، شماری از نهادهای امدادرسان بین‌المللی به خانواده قربانیان این رویداد، پول نقد، بسته‌های غذایی، سرپناه موقت و بسته‌های بهداشتی کمک کرده‌اند.

Comments are closed.