وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

نگرانی رئیس جمهوری چین از تبعات مخرب مهار ویروس کرونا بر اقتصاد کشورش

نگرانی رئیس جمهوری چین از تبعات مخرب مهار ویروس کرونا بر اقتصاد کشورش
با اعلام ۱۰۳ مورد دیگر از مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان هوبئی، کانون اصلی شیوع این ویروس در چین، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور از مرز هزار نفر گذشت.
مقامات دولتی در چین با اعلام این خبر اعلام کردند شمار افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند به ۱۰۱۶ نفر افزایش پیدا کرده است.
کمیته ملی بهداشت و سلامت هوبئی همچنین از شناسایی ۲۰۹۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این استان مرکزی چین خبر داده که مرکز آن شهر ووهان، کانون اصلی شیوع این ویروس و انتقال آن به دیگر کشورهای جهان بوده است.
این در حالیست که بر اساس آخرین گزارش‌ها ابتلای بیش از ۴۲ هزار نفر در چین به ویروس کرونا مورد تایید قرار گرفته و دست کم ۴۰۰ نفر در بیش از ۲۵ کشور جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.
در هنگ کنگ، منطقه خودگردان تحت حاکمیت چین نیز با شناسایی دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار افراد مبتلا به این ویروس به ۴۲ نفر افزایش پیدا کرده است.
بیشترین شمار ابتلا به ویروس کرونا در خارج از چین در کشور ژاپن مشاهده شده؛ جایی که ابتلای ۱۶۱ نفر به این ویروس مورد تایید قرار گرفته است. پس از ژاپن، کشورهای سنگاپور،‌ تایلند و کره جنوبی به ترتیب با ۴۵، ۳۲ و ۲۷ مورد بیشترین ابتلا به ویروس کرونا را به نام خود ثبت کرده‌اند.
در مالزی و تایوان به ترتیب ۱۸ و ۱۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا مورد تایید قرار گرفته و کشورها استرالیا، آلمان و ویتنام هرکدام ۱۴ مورد ابتلا به این ویروس را شناسایی کرده‌اند.
در ایالات متحده آمریکا، فرانسه و بریتانیا به ترتیب ۱۳، ۱۱ و ۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است. امارات عربی متحده،‌ کانادا و فیلیپین نیز به ترتیب از شناسایی ۸، ۷ و ۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر داده‌اند.
در هند و ایتالیا هر کدام ۳ مورد و در روسیه و اسپانیا نیز هر یک ۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است. بلژیک، نپال، سری‌لانکا، سوئد،‌ کامبوج و فنلاند نیز هر یک از شناسایی و تایید یک مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر داده‌اند.
بر اساس این گزارش ویروس کرونا جان دو تن نفر را در فیلیپین و هنگ کنگ گرفته است. ویروس کرونا برای نخستین بار ماه دسامبر گذشته از شهر ووهان واقع در استان هوبئی چین به دیگر نقاط و حتی خارج از مرزهای این کشور شیوع پیدا کرد و نخستین مورد از مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس روز یازدهم ژانویه گذشته رسانه‌ای شد.

Comments are closed.