وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

وزیر سابق صهیونیستی: “اسرائیل” تنها مانده است


یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی از اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و گفت که این رژیم باید به جای تکیه به ترامپ، به خود متکی باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «لیمور لیفنت» وزیر ارتباطات سابق رژیم صهیونیستی و عضو حزب لیکود در یادداشتی که در روزنامه عبری زبان “یدیعوت احرونوت” منتشر شده، عنوان کرد که این رژیم دلایل زیادی دارد که از تحولات منطقه غرب آسیا و نبود کسی که بتوان به آن اعتماد کرد، نگران باشد؛ به ویژه آنکه ترامپ اعلام کرد که نیروهای آمریکایی باید سوریه را ترک کنند.
لیفنت اظهار داشت که ترامپ در قبال ایران مواضع جدی‌ نداشته و این مسئله باعث می‌شود که تل‌آویو در وضعیت «نگرانی شدید و واقعی» به سر ببرد.
این وزیر سابق صهیونیست به ادعای آمریکا در کشته شدن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش نیز اشاره کرد و گفت اگرچه این مسئله برای ترامپ در فضای داخلی آمریکا و نزد افکار عمومی نتایج مثبتی داشته باشد ولی نمی‌تواند بسیاری از درس‌هایی را که تل‌آویو از اقدامات اخیر ترامپ آموخته، تغییر دهد.
لیمور لیفنت افزود: هنگامی که رئیس‌جمهور آمریکا با یک توییت «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی خود را که وفادارترین دوست “اسرائیل” بوده، کنار می‌گذارد، او حق دارد احساس راحتی نداشته باشد.
این وزیر صهیونیست مدعی شد که حملات پهپادی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی کار ایران بوده و ترامپ به جای پاسخ به این حمله، اعلام کرد که قصد ورود به جنگ با ایران را ندارد. او می‌نویسد با دیدن چنین مواضعی از ترامپ دوباره احساس نگرانی به او دست می‌دهد.
این عضو حزب لیکود در پایان یادداشت خود می‌نویسد که به رغم اقداماتی که ترامپ برای صهیونیست‌ها انجام داده، اعم از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم، انتقال سفارت آمریکا به این شهر و به رسمیت شناختن جولان اشغالی سوریه به عنوان بخشی از این رژیم، ولی رژیم صهیونیستی جز خود کسی را ندارد که به آن اعتماد کند.

Comments are closed.