وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

طلای سرخ افغانستان؛ ابتکاری برای توانمندسازی زنان در کانادا

نازنین قیومی، هرمان کاوور و مصطفی انصاری در شرکت تازه کار شان به نام طلای سرخ افغانستان روابط بین المللی، توانمندسازی زنان و محصولات خوشمزه را به عنوان یک تجارت یکجا بنا نموده اند.

این سه دانش آموز، به تازگی شامل برنامه ابتکارات تابستانی مرکز نوآوری ملکه شدند؛ یک برنامه چهار ماهه که برای متقاظیان موفق سرمایه گذاری کار افرینی و مربیگری فراهم می کند. زمانی که آنها در آغاز تابستان گروهی را تشکیل دادند، تصور نمی کردند که در سه ماه کوتاه، کاروبار آنها بتواند در یکی از بزرگترین مسابقه تابستانی دونین دشپنده برنده یک جایزه ارزنده شده و ۱۰ هزار دالر پاداش دریافت کنند.

اکنون طلای سرخ افغانستان پس از یک موفقیت جدی، فراتر از رویاهای بلندپروازانه شان در حال رشد است.

هدف طلای سرخ افغانستان توانمندسازی زنان در افغانستان از طریق کشت و فروش زعفران در بازارهای بین المللی است.

به گفته کاوور، یکی از اعضای موسس شرکت، طلای سرخ افغانستان انگیزه ای فراتر از منفعت دارد.

کاوور در مصاحبه با دی ژورنال توضیح داد: “ما نمی خواهیم فقط به امور مالی برسیم، بلکه می خواهیم بر توانمندسازی زنان متمرکز شویم.”

قیومی تأکید کرد که زعفران و الگوی تجاری طلای سرخ افغانستان می تواند قدرت اقتصادی را در دستان زنان متمرکز سازد.

قیومی گفت: “زعفران یکی از گران ترین مواد در جهان است و این پتانسیل را دارد که مشارکت زنان را در جامعه ای تحت سلطه مردان مانند افغانستان برای کاهش فقر افزایش دهد.”

برای سه موسس شرکت، این هدف از تجربیات شان به عنوان مهاجر در کانادا نشئت می گیرد.

قیومی که در زمان جنگ در افغانستان بزرگ شده، می خواهد زنان جوان دیگری را که با مشکلات شبه او دست و پنجه نرم کرده اند، توانمند سازد.

او بیان کرد: “طلای سرخ افغانستان از درون خودش الهام گرفته است. در طول زندگی ام با مسائل زیادی روبرو شدم؛ مانند جنگیدن برای فرصت هایی برای رفتن به مکتب، تحصیل و این که بخشی از نیروی کار باشم.”

از زمان پیروزی در رقابت های ماه آگست، طلای سرخ افغانستان تصمیم گرفته است تا این توانمندسازی را به واقعیت تبدیل کند.

امسال، قیومی برای گفتگو با تولیدکنندگان زعفران و ایجاد چارچوب واردات زعفران به کانادا به افغانستان سفر خواهد کرد.

کاوور توضیح داد که در این میان و در عین حال، او و بنیانگذار دیگر مصطفی انصاری در حال فراهم کردن مقدمات فروش آن در کانادا هستند.

این فرآیند، که آنها از قبل با آزمایش بازار در کینگستون آغاز کرده اند، تضمین می کند که طلای سرخ افغانستان هنگامی که محصول به طور رسمی راه اندازی می شود و وارد بازار می شود، دارای مشتری های علاقه مند می باشد.

کاوور گفت: “[قیومی] با زنانی در افغانستان صحبت می کند که با آنها در ارتباط هستیم و به آنها آموزش می دهیم تا بهترین کیفیت زعفران برتر را داشته باشند. ما در حال کار روی بسته بندی و مارک تجاری هستیم تا بتوانیم فروش آن را تا سال آینده آغاز کنیم.”

قیومی و کاوور به پیشرفت طلای سرخ افغانستان به طور فوق العاده ای افتخار می کنند به ویژه که مربیان آنها اصلا فکر نمی کردند که آنها بتوانند این کار را انجام دهند.

کاوور اظهار داشت: “وقتی که زمین خوردیم، به ما توصیه شد که دیگر به رقابت ها برنگردیم. ما این را به عنوان یک چالش در نظر گرفتیم. اصلا برنده شدن برای ما مهم نبود. ما فقط می خواستیم روی صحنه بایستیم و فرصتی برای رقابت داشته باشیم.”

در کمال تعجب، به ابتکار سه گانه جایزه پرداخت شد و طلای سرخ افغانستان با یکی از بزرگترین جوایز برنده اعلام شد.

قیومی گفت: “من حتی منتظر هیچ جایزه بزرگی نبودم. این جایزه برای ما یک فداکاری واقعی بود. ما قطعاً برای واکنشی که به دست آوردیم سخت کار کردیم.”

اگر چه انها تنها چند ماه مشغول این طرح بودند، اما می گویند از زمان شرکت در این رقابت ها، چیزهای زیادی در مورد کارآفرینی و سخت کوشی آموخته اند. کاوور و قیومی می خواهند سایر دانشجویان را که در فکر شروع پروژه های خود هستند تشویق کنند تا به دنبال هدف خود باشند و مسائل منفی را از خود دور سازند.

قیومی اضافه کرد: “افراد زیادی خواهند بود که به شما “نه” بگویند. خیلی ها به شما اعتقاد ندارند؛ حتی نزدیکترین دوستان و اعضای خانواده شما. آنها همان اشتیاق شما را ندارند. ایده شما مانند کودک شما است… داشتن این طرز فکر در ابتدا می تواند به شما قدرت ببخشد.”

نویسنده: تگوین هاغیز

زکریا نوری

Comments are closed.