وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

جنگ مغزهای اطلاعاتی میان حماس و رژیم صهیونیستی/ صالح نعامی

 

روزنامه صهیونیستی “یدیعوت أحرونوت” اعلام کرد که «جنگ مغزها”ی اطلاعاتی میان جنبش حماس و ارتش صهیونیستی با شدت بیشتری ادامه دارد و حماس سند اطلاعاتی حساس و خطرناکی درباره نقشه ها و برنامه های عملیاتی ارتش صهیونیستی در اطراف باریکه غزه به دست آورده است.

 

در گزارشی که “یوآف زیتون” خبرنگار نظامی این روزنامه تهیه کرده و امروز بر روی پایگاه اینترنتی این روزنامه منتشر شد، آمده است که سرویس های اطلاعاتی جنبش حماس از مبارزانی استفاده می کند که کاملا به زبان عبری آشنا هستند و خود را به شکل افسران صهیونیستی در می آورند تا در میان افسران و نظامیان این رژیم نفوذ کرده و اطلاعات حساسی؛ به ویژه از افسران و نظامیانی که در “تیپ های ویژه” خدمت می کنند، کسب کنند. این تیپ ها اخیرا مسئول عملیات های رزمی در منطقه شده اند.

 

یدیعوت به نقل از منابع نظامی صهیونیستی آورده است که تمامی نشانه ها حاکی از این است که جنبش حماس توانمندی های خود در عرصه جمع آوری اطلاعات را توسعه داده است و برای این منظور به شکل گسترده ای از فضای مجازی استفاده می کند و عناصر اطلاعاتی این جنبش به عمد اقدام به برقراری ارتباط با افسران و نظامیان ارتش صهیونیستی از طریق برنامه کاربردی واتس آپ می کنند تا اطلاعات محرمانه ای درباره نقشه ها و فعالیت های ارتش صهیونیستی در غزه به دست بیاورند.

 

این منابع خاطر نشان کرده اند که یکی از افسران جنبش حماس، افسران و نظامیان تیپ چتربازها را فریب داده و خود را افسران همان تیپ معرفی کرده بودند و حتی اطلاعات درست و دقیقی درباره برنامه ها و تحرکاتی که این تیپ قصد اجرای آنرا داشت، داده بودند که باعث افزایش اعتماد نظامیان صهیونیست به آنها و ارائه اطلاعات به این افراد شده بود.

 

منابع نظامی مذکور خاطر نشان کرده اند که جنبش حماس طی سال های گذشته تلاش کرده است به اطلاعات محرمانه حساسی از افسران و نظامیان صهیونیست که در لشکر مسئول اجرای عملیات های رزمی در باریکه غزه و اطراف آن خدمت می کردند، دست یافته بود.

 

این منابع تاکید کرده اند که مبارزان حماس اهتمام زیادی به مراجعه به سایت های دوست یابی و آشنایی عبری زبان دارند و خودشان را با شخصیت های مستعار معرفی می کنند. آنها همچنین از صفحات شبکه های اجتماعی هواداران فوتبال رژیم صهیونیستی برای شناسایی افسران و نظامیان و تلاش برای به دام انداختن آنها به منظور کسب اطلاعات محرمانه حساس از این افراد استفاده می کنند.

 

بر اساس گفته های این منابع، جنبش حماس از خدمت مکان یابی شبکه اجتماعی “فیسبوک” برای برقراری ارتباط با افسران و نظامیانی که در یک منطقه جغرافیایی خدمت می کنند، استفاده می کنند تا اطلاعاتی درباره فعالیت های نظامی ارتش صهیونیستی کسب کنند.

 

منابع نظامی رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرده اند که اطلاعات حماس گروه های “واتس آپ”ی را که افسران و نظامیان تیپ های ویژه مشغول خدمت در مناطق پیرامونی باریکه غزه عضو هستند، هک کرده و شماره تلفن های همراه آنها را به دست می آورد تا بتواند مستقیما با آنها ارتباط برقرار کند.

 

این منابع همچنین تاکید کرده اند که فرماندهان ارتش صهیونیستی بیش از هر کس دیگری باید نسبت به موفقیت حماس در دسترسی به یک سند محرمانه درباره فعالیت های میدانی تیپ چتربازها نگران باشند.

 

به گزارش منابع مذکور، در یکی از این عملیات ها، یکی از مبارزان حماس پیش یک نظامی در حال خدمت در گردان “890” تیپ چتربازها رفته و خودش را یکی از اعضای گردان دیگر معرفی کرده و از او خواسته اطلاعاتی درباره برنامه آموزش ها و فعالیت های میدانی این گردان در منطقه اطراف غزه در اختیار وی قرار دهد.

 

منابع نظامی رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرده اند که دستیابی به چنین اطلاعاتی ارزش زیادی برای هر دشمنی دارد؛ چرا که این برنامه ها می تواند تصویری درباره نقشه های آتی ارتش صهیونیستی درباره نوار غزه به آن بدهد.

 

این منابع تاکید کرده اند که مبارزان حماس سعی در برقراری ارتباط با افسران و نظامیان تیپ های فعال به هنگام پایان خدمت شان در منطقه اطراف غزه یا در آغاز این دوره دارند؛ چرا که آنها در این دوره از خدمت شان حساسیت کمتری نسبت به اطلاعات محرمانه خود نشان می دهند.

 

بر اساس این منابع، بررسی گفتگوهای صورت گرفته میان مبارزان حماس با افسران و نظامیان ارتش صهیونیستی نشان می دهد که آنها به خوبی با اصطلاحات مورد استفاده در مقام خطاب شخصیت های نظامی در عرصه میدانی آگاه هستند.

 

روزنامه یدیعوت در همین راستا خاطر نشان کرده است که حماس قبلا هم توانسته بود به اسناد محرمانه ارتش صهیونیستی و به ویژه گزارش تحقیق درباره حادثه نفوذ کماندوهای دریایی جنبش حماس به پایگاه دریایی “زیکیم” در آغاز جنگ 51 روزه تابستان سال 2014 دست پیدا کند.

 

این روزنامه همچنین به نقل از سخنگوی ارتش صهیونیستی اعلام کرد که ارتش تحقیقات و جستجوهای گسترده ای برای اطلاع از فعالیت های دشمن در پایگاه های ارتباط جمعی انجام می دهد و به نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست نسبت به تبعات گرفتار شدن در دام عملیات های فریب جنبش حماس در این پایگاه ها هشدار داده است.

Comments are closed.