وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

(فرهنگ سرای بلورین)در بغلان ایجاد شد!

(فرهنگ سرای بلورین)، اولین مجمع فرهنگی در ولایت بغلان است که به همت بسم الله شریفی ایجاد شده ‌است.

آقای شریفی حین ایجاد فرهنگسرای بلورین گفت:

(فرهنگ ستیزی تبراندیشان جغرافیای تحقیر شده ی انسانیت، نمیتواند مارا از کتاب و عشق به فرهنگ و ارزش های گذشته ی تمدنی مان دور نگهدارد. با وصف همه چالش های امنیتی و محیطی، نمیدانم چرا ذهنم از نا کجا ها الهام می گیرد و امیدوارانه به زندگی می نگرد؟!)

آقای شریفی که از شخصیت های مطرح فرهنگی کشور است و مسوولیت ریاست اطلاعات و فرهنگ چندین ولایت کشور را عهده دار بوده است، میگوید:
(برای تقویت روحیه ای فرهنگی کشور که متاسفنه بیشترین آسیب را درین اواخر دیده است، باید همه تلاش کنیم و این امر را به یک انقلاب فرهنگی تبدیل نماییم).

بسم الله شریفی که خود نویسنده و مولف ۱۴ عنوان کتاب میباشد، عدم ترویج و روحیه کتابخوانی و کتابداری را در کشور یک فاجعه میخواند و می افزاید، راهی جز متوسل شدن به ارزش های فرهنگی و آگاهی دهی از مضرات بی فرهنگی درین کشور وجود ندارد و باید همه با هم در قسمت نهادینه شدن ارزش های فرهنگی و تمدنی تلاش نماییم.

آقای بسم الله شریفی به عنوان یک شخصیت شاعر و قلم بدست در یادداشتش می نگارد:

الحمد لله بعد از تلاش زیاد در کنار سایر مصروفیت ها، توانستم تا کتابخانه و گالری تصاویر شخصی ام را سروسامان بخشم و اسمش را بگذارم( فرهنگسرای بلورین).
امیدوارم، روزی فرا رسد که این( فرهنگسرای بلورین) و (کتابخانه معرفت) که قبلا با همکاری عزیزان ایجاد نمودم ام و فعلا با داشتن حدود ۱۲۰۰۰ هزار جلد کتاب درب آن بروی مطالعه کنندگان بغلان مرکزی باز است، بتوانیم به معنای واقعی کلمه، یک فرهنگسرای بزرگ و همه شمول ایجاد نماییم و در خدمت اهل فرهنگ قرار دهیم).
موسس فرهنگسرای بلورین از دوستان و شخصیت های فرهنگی میخواهد تا با آوردن، کتاب های خطی و قدیمی، تصاویر، نقاشی های زیبا و… ارزشی، زینت افزای (فرهنگسرای بلورین) گردند.
آقای شریفی می افزاید: نام(فرهنگسرای بلورین)با الهام از گزیده شعری، شهر بلورین( بغلان در آیینه شعر) انتخاب شده است، اگر عزیزان نام با مسمی و بهتری ارایه نمایند، ان شاءالله، نظریات شان به دیده قدر نگریسته خواهد شد.
آقای شریفی قبل از تاسیس فرهنگسرای بلورین، این نهاد ها و نشریات را نیز تاسیس نموده است و فعلا در خدمت مردم قرار دارد:

* نهاد فرهنگی واجتماعی مردم روشن ضمیر میهن
* هفته نامه عقاب
* نشریه کاروان بیان
* ماهنامه ندای پامیر
* سایت خبرگزاری عقاب
* لیسه خصوصی سبزمنش
* انستیتیوت تعلیمات تخنیکی و مسلکی سبزمنش
* انجمن ادبی سبزمنش
* هفته نامه سبزمنش
* مدرسه علوم قرآنی سبزمنش
* جشنواره سالانه گل لاله
* و کتابخانه بزرگ معرفت.
این در حالیست که شهروندان بغلان، رسانه های ملی و بین المللی و کاربران شبکه فسبوک ازین اقدام بسم الله شریفی تمجید نموده، همچنان ریس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان خواهان باز دید (فرهنگسرای بلورین) و (کتابخانه معرفت) شده است.
(عقاب نیوز)

Comments are closed.