وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

اولین نشست شورای رهبری مصالحه در ارگ برگزار شد

ارگ ریاست جمهوری از برگزاری اولین نشست شورای رهبری مصالحه با حضور چهره‌های جهادی و سیاسی خبرداده است.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز یک‌شنبه (18 حمل) در صفحه فیسبوکش نوشته که اولین نشست شورای رهبری مصالحه به ریاست رییس جمهور غنی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

آقای مرتضوی این نشست را چتر واحد برای مذاکرات صلح خوانده و گفته که در ترکیب شورای مصالحه شخصیت‌های سیاسی، جهادی و نمایندگان اقشار مختلف حضور دارند.

به گفته او، آجندا نشست امروز بحث روی ترکیب هیات مذاکره کننده دولت با طالبان و همچنان موضوع نشست قطر است.

سرور دانش، حامدکرزی، کریم خلیلی، عبدالرب رسول سیاف، فضل‌هادی مسلم یار، عبدالرئوف ابراهیمی، اسماعیل خان، عبدالهادی ارغندیوال، محمد محقق، حمدالله محب، صلاح‌الدین ربانی، انجینر محمد خان و برخی چهرهای دیگر سیاسی و جهادی در این نشست حضور داشتند.

آقای غنی در آغاز این نشست گفته است: “جای خوشی و افتخار است که رهبران حکومت و رهبران سیاسی و جهادی بیرون از چارچوب حکومت و نمایندگان دیگر اقشار اجتماعی کشور با اتحاد و اتفاق همرا با ملت خود، بخاطر به پیش بردن پروسه صلح در یک صف واحد قرار دارند.”

آقای غنی افزوده که این شورا با اتفاق کامل بخاطر آینده بهتر کشور در مورد اهداف روند صلح و همچنین ترکیب تیم مذاکره کننده فیصله‌های مهمی را انجام خواهند داد.

آقای مرتضوی افزوده است که جزییات این نشست بعدا به نشر می‌رسد.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا شام روز گذشته از اسلام آباد به کابل برگشت و قرار است شورای رهبری مصالحه یک نشست مشترک دیگری را با آقای خلیلزاد نیز برگزار کند.

اولین نشست شورای رهبری مصالحه در ارگ برگزار شد

Comments are closed.