وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

هلمند به پاکستان واگذار می شود!

بازی آمریکا و پاکستان در منطقه برای اشغال بیشتر و آسان تر افغانستان و جهت چپاول منابع معدنی و آثار ارزشمند کشور ما سال ها است که ادامه دارد و خوشباوران سیاسی ما همیشه مغلوب این بازی بوده اند و هیچگاهی به خود شان اجازه ندادند که به نقشه های از قبل طراحی شده آمریکایی ها شک کنند و بگونه ای عمل کردند که انگار مدیون احسان آمریکا می باشند.

بازی “موش و گربه” آمریکا و پاکستان، نه تنها “به اصطلاح” سیاستمداران کشور ما که بیشتر سیاسیون کشورهای ذیدخل در امور افغانستان را نیز فریب داده و با تبلیغات رسانه ای القا کرده اند که آنان هیچ روابط حسنه و نیکی با یکدیگر نداشته و گاها با هم درگیری سیاسی نیز دارند. درحالیکه چنین نبوده است.

آمریکا که بسادگی بخشی از خاک یک کشور دیگر را به یهودی ها هدیه می دهد، از کجا معلوم که دیورند و قسمتی از خاک افغانستان را بخاطر خوش خدمتی پاکستان به آن کشور هبه نکرده باشد؟

“آمریکا بتازگی قسمتی از خاک یک دولت و کشور مستقل را به کشور دیگری (بلندی های جولان خاک سوریه را به اسراییل) بخشیده است.
در حالیکه رهبران و نیز یک تعداد از افراد گویا چیز فهم جامعه ما هم در عقب به اصطلاح این کان دموکراسی سرگردان اند…
دونالد ترامپ طی یک مراسمی خاصی با حضورداشت همتای اسراییلی خویش سندی را در واشنگتن امضا رسانید که بعد از این امریکا بلندی های جولان را از اسراییل میداند.
فراموش نکنید که در این تحفه‌ی ناقابل امریکا حرمین شریفین هم شامل است، همانطوریکه در تحفه بیت المقدس نیز شامل است.

«یادتان باشد روزی خواهد رسید که این متحد گویا استراتژیک افغانستان یعنی این مهد دموکراسی اگر قسمتی از خاک شما را به کسی دیگر تحفه داد شما هم خوش باشید صدقه سرش… زیرا هرچه از دوست آید نکوست…»

این روزها جنگ و درگیری میان مخالفان مسلح و نظامیان دولتی در بیشتر ولسوالی های هلمند شدت گرفته است. شنیده می شود که طی چند روز گذشته بیش از سیصد نظامی دولتی توسط مخالفان مسلح کشته و زخمی گردیدند. شدت این حملات می تواند قسمتی از نقشه واگذاری مناطقی از خاک افغانستان به پاکستان باشد.
هرچند هنوز گزارش دقیقی از برنامه پیشروی پاکستان به خاک افغانستان در دست نیست اما گزارش های پراکنده ای از پیشروی نظامیان پاکستانی در مناطقی از ولایت های ننگرهار، خوست، پکتیکا، قندهار و هلمند نشر شده است.

اینک دیگر برهمه آشکار شده است که پاکستان برای آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری در منطقه اهمیت دارد و تقریبا پایگاه اصلی برنامه ها و طرح های آمریکا برای منطقه و کشورهای آسیای میانه می باشد. بنابر این نباید انتظار داشت که آمریکا افغانستان را بر پاکستان ترجیح دهد بل این پاکستان است که از آغاز درگیری ها در افغانستان بطور مداوم از اوضاع متشنج افغانستان نفع می برد و زمینه غارت آمریکایی ها را نیز فراهم آورده است و فراتر از این، روسیه و کشورهای آسیای میانه را نیز با خطر صدور تروریزم مواجه ساخته است و این از همه جهت به نفع آمریکا است.

در این میان، امتیازاتی که پاکستان تا کنون از آمریکا گرفته است مشخص و آشکار است که نمونه آن دستیابی به سلاح هسته ای، دریافت کمک سالانه افتصادی، تقویت جنگ افزارهای نظامی، عرض اندام در مقابل کشورهای منطقه و اشغال بخش هایی از مناطق معدنی و حاصلخیز افغانستان که این روزها شدت بیشتری نیز بخود گرفته است، می باشد.

همانگونه که ترامپ، «بلندی های جولان خاک سوریه را به اسراییل» بخشید، منتظر باشید تا مناطقی از خاک افغانستان مانند ولایت هلمند را نیز به پاکستان ببخشد و شما فقط نظاره گر باشید.

هلمند به پاکستان واگذار می شود!

Comments are closed.