وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

نامه به قصر سفید و خواهش تداوم حماقت!

رییس جمهور غنی به قصرسفید نامه نوشته و در این نامه مفصل، خواهان به تعویق افتادن خروج نیروهای امریکایی و کاهش هزینه های آمریکا در افغانستان شده است. گفته می شود که غنی در این نامه، طرح تشکیل یک هیات مشترک افغانی- آمریکایی را برای بررسی کاهش هزینه ارایه کرده است و این طرح مورد تایید قصرسفید واقع شده است.
نزدیک به دودهه در این کشور، دولت قانونی وجود داشته است و میلیاردها دالر هزینه امنیت و دولت سازی شده است ولی هم اکنون این کشور در همه عرصه ها محتاج کشورهای خارج است. آیا این آشکارا به این معنا نیست که سیاست دولت های افغانستان از بنیاد غلط بوده و نزدیک به دو دهه هیچ کاری برای کشور و مردم صورت نگرفته است؟ آیا ۱۷ سال کافی نیست، که مردم و کشور روی پای خود بایستند و از حمایت دیگران بی نیاز گردد؟ تا چه زمان می توان امید به حمایت آمریکا داشت و یک کشور خارجی از آن سر دنیا را نوکر خود فکر کرد؟
دولت داری کرزی و غنی، واقعا مسخره تر از مسخره شده است و این ها هیچ شرم و حیای را به رسمیت نمی شناسند.
اگر دراین ۱۷ سال بجایی انحصارگرایی و نژاد پرستی، به اعتمادسازی و دولت- ملت سازی توجه می شد و اگر دولت امروز حمایت مردم را می داشت، آیا بازهم اینگونه دربرابر یک گروه دهشت افکن به زانو در می آمد و به پیشگاه اربابان قصرسفید تضرع می برد؟ خیلی حماقت می‌خواهد که انسان به این همه بی عزتی گرفتار شود و بازهم به راه رفته برود.

صفرمحمد مظفریقصر سفید

Comments are closed.