وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

نیویورک تایمز: (اسرائیل) عمدأ پرستار فلسطینی را در غزه به شهادت رساند

روزنامه آمریکایی »نیویورک تایمز« در گزارشی تاکید کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به طور عمد »رزان نجار« پرستار فلسطینی را در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه هدف تیراندازی قرار داده و به شهادت رساندند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه افزود که یک سرباز اسرائیلی یکم ماه ژوئن گذشته این پرستار فلسطینی را که در حال امدادرسانی به مجروحان تظاهرات بازگشت بود، هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساند.
این در حالی است که مسئولان رژیم صهیونیستی قبلا مدعی شده بودند که نظامیان ارتش به عنوان آخرین گزینه اقدام به تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان کرده‌اند اما تحقیقات به عمل آمده خلاف این را ثابت می‌کند.
نیویورک تایمز بیان کرد که اقدام به تجزیه و تحلیل 1000 عکس و یک فایل ویدیویی کرده و لحظه قتل این پرستار فلسطینی را هم به شیوه سه بعدی بررسی کرده است و با بیش از 30 نفر از شاهدان و مسئولان اسرائیلی مصاحبه کرده است تا به چگونگی شهادت رزان نجار پی ببرد.
به گفته این روزنامه، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که رزان ساعت 6:30 دقیقه آن روز هدف گلوله قرار گرفته است و نیروهای ارتش یک تظاهرات کننده را که لباس زرد بر تن و سنگ در دست داشته و خود را به فاصله 40 یاردی (36 متر و نیم) موانع مرزی رسانده بود، هدف قرار داده‌اند.
اما تحقیقات این روزنامه نشان می‌دهد که آن روز ( 1ژوئن) در میان مجروحان شماری کودک و مرد لباس زرد بر تن داشتند و تنها یکی از آن‌ها در مسیر تیراندازی نظامیان اسرائیلی بوده است و با تجزیه و تحلیل فایل ویدیویی ثبت شده، مشخص شده که این شخص در فاصله 120 یاردی (109 متر و 68 سانتی متر) موانع مرزی بوده است و آنگونه که پیداست دست به اقدام اعتراضی شدیدی هم نزده است و پشت سر او شماری رهگذر و پرستار با با روپوش سفید رنگ حضور داشتند.
کارشناسان اعلام کرده‌اند که نظامیان اسرائیلی اقدام به شلیک گلوله جنگی به قصد کشتن تظاهرات کنندگان کردند و بیش از یک نفر را هدف قرار داده‌اند که واقعیت نیز به همین شکل بوده است و در نتیجه تیراندازی نظامیان صهیونیستی، یک پرستار مجروح شد، یک شخص دیگر شهید شد و یک تیر هم به سینه رزان نجار اصابت کرد.
نیویورک تایمز در پایان اشاره کرد که به رغم ادعای مسئولان رژیم صهیونیستی که می‌گویند عمدی در کار نبوده است، اما این پرستار فلسطینی با نهایت قساوت و بی‌رحمی به شهادت رسیده و این یک جنایت جنگی است که کسی به خاطر آن بازخواست نشده است.
-1078246251

Comments are closed.