وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

ترامپ و پوتین: امنیت اسرائیل هدف مشترک ما است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری با همتای روس خود در هلسینکی با اشاره به اینکه امنیت اسرائیل، هدف مشترک آمریکا و روسیه است، تصریح کرد که دو طرف باید برای حل مشکلات خود بحث و تبادل نظر کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ترامپ در دیدار با ولادیمیر پوتین با او در مورد روابط با رژیم صهیونیستی به گفتگو پرداخت و گفت این رژیم نزدیک ترین همپیمان آمریکا است، کما اینکه پوتین نیز یکی از نزدیک ترین دوستان (اسرائیل) است.
ترامپ افزود که هم او و هم پوتین با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرده اند و آمریکا و روسیه قصد حمایت از این رژیم برای دفاع از خود را دارند و تامین امنیت (اسرائیل) هدف مشترک او و پوتین است.
در همین راستا، پوتین نیز گفت که ترامپ در جریان بحث و گفتگوها اهتمام ویژه ای به امنیت رژیم صهیونیستی داشت. پوتین تصریح کرد که با ترامپ بر سر حفظ امنیت مرزهای اسرائیل با سوریه به موجب توافق عدم درگیری در سال 1974 به توافق رسیده است.
ترامپ در رابطه با ایران نیز گفت که باید جلوی نفوذ ایران در منطقه به ویژه سوریه را گرفت.
پوتین نیز ضمن تقدیر از تلاش های ترامپ برای پایان دادن به خطر کره شمالی، موضع آمریکا در قبال روابط روسیه با ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت آمریکا خوب می داند که موضع روسیه در قبال توافق هسته ای با ایران چیست.
127329491

Comments are closed.