وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

امریکا با افزایش تولید تیل، در صدد فتح بازارهای جهانی است

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تولید بیش از حد تیل در امریکا، توازن بازارهای جهانی را به هم ریخته است.
امریکا با افزایش تولید تیل در صدد فتح بازارهای جهانی است و این تولید بیش از حد تیل، بازارهای جهانی را به هم ریخته است. 
با رونق تولید تیل در امریکا، این کشور اکنون بدون هیچ گونه مشکلی تیل خود را به سراسر جهان صادر می کند و با این کار زمینه را برای بازنگری در زیرساخت های نفتی در خود امریکا فراهم کرده است.
امریکا اکنون با تولید بیش از 10 میلیون بشکه تیل در روز، به دومین تولیدکننده بزرگ تیل در جهان بعد از روسیه تبدیل شده است.
امریکا اکنون از نظر تولید تیل گوی سبقت را از عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده تیل در سازمان کشورهای صادرکننده تیل، نیز ربوده است.
کارشناسان می گویند علت اصلی افزایش تولید تیل در امریکا قبل از هر چیز به پیشرفت فناوری های نوین بر می گردد که زمینه را برای تولید بیشتر و بهتر تیل رسی یا تیل شیل ‏‏، تیل غیر متعارفی که ‏‏با استفاده از فناوری ‏‏شکست ‏هیدرولیک و با ‏هزینه ای بالا استخراج ‏می ‏شود، فراهم کرده است.
با توجه به این افزایش انفجاری تولید تیل در امریکا، مقامات این کشور ممنوعیت صادرات تیل را از آخر سال 2015 برداشته اند، این در حالی است که از سال 1975 تاکنون هیچ شرکتی در امریکا حق نداشت تیل به خارج از کشور صادر کند.
شرکت های امریکایی نیز از این فرصت برای تولید و صادرات بیشتر نفت استفاده کردند به طوری که در سال 2017 شرکت های تیل هر روز به طور متوسط یک میلیون و یکصد هزار بشکه به 37 کشور جهان صادر کردند.
اگرچه مقصد اصلی تیل صادراتی امریکا، کاناداست اما شرکت‌های امریکایی اکنون به بازارهای کشورهای آسیایی نیز چشم دوخته اند.
این در حالی است که بازارهای آسیایی تاکنون حوزه استحفاظی کشورهای اوپک و روسیه بوده است، سازمان کشورهای صادر کننده تیل (اوپک) و شرکایش شامل 10 کشور غیر عضو در این سازمان تیل از جمله روسیه از یک سال پیش به منظور برقراری توازن در عرضه و تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت ها تصمیم گرفته‌اند در چارچوب توافقنامه‌ای تولید و صادرات نفت خود را محدود کنند.(آوا)
n00160301-b

Comments are closed.