وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

پوتین: آمریکا و متحدانش قوانین بین المللی را نقض کردند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به صدراعظم آلمان گفته است که حمله اخیر کشورهای غربی به سوریه  نقض قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در یک تماس تیلفونی که داشته است خطاب به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تأکید کرد، تهاجم آمریکا و متحدان این کشور به سوریه نقض قوانین بین‌المللی بوده است.
همچنان اینترفکس گزارش داده است که سخنگوی کاخ کرملین گفته است که رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با صدراعظم آلمان بر آمادگی مسکو برای کمک به ازسرگیری تلاش‌های دیپلماتیک سیاسی درباره سوریه از جمله فرایند آستانه و ژنو تأکید کرد.
همچنان هر دو طرف تاکید کردند که گروه کارشناسان سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی که در حال حاضر در سوریه هستند باید تحقیقاتی جامع و غیرمتعصبانه انجام دهند.
روز شنبه (25حمل) آمریکا، فرانسه و انگلیس بیش از 100 موشک را به خاک سوریه پرتاب کردند که 70 موشک از سوی پدافندهای هوایی سوریه نابود شد.
این در حالیست که وزیر خارجه روسیه گفته است که قرار از این کشور به سوریه سامانه‌های «اس300» را نیز بدهند.
همچنان دولت سوریه تمامی اتهامات را مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی رد کرده است و گفته است که حمله موشکی ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه، «تهاجم وحشیانه» بوده است.
پوتین-آلمان-680x400

Comments are closed.