وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

26 دلو؛ (روز نجات ملی از ارتش سرخ شوروی) را گرامی میداریم!

به همگان روشن است که 26 دلو مصادف است با سالروز خروج قشون سرخ نیروهاى اشغالگر شوروى سابق از افغانستان.
در چنین روزی سربازان شوروی سابق که در ششم جدی سال ‪۱۳۵۸هجری شمسی خاک کشور مارا را مورد تجاوز قرار داده بودند، سرانجام در اثر جهاد و مقاومت مردم مسلمان افغانستان در ‪ ۲۶دلو سال ‪۱۳۶۷خورشیدی از کشور اخراج شدند و با روسیاهی کامل کشور عزت آفرین مارا ترک نمودند.
تجاوز قشون سرخ به کشور هر چند برای مردم حادثه‌ای دردناک و ناخوشایند بود و بیش از یک میلیون افغان کشته، هزاران تن معیوب و میلیونها تن مجبور به مهاجرت شدند؛ اما توانست اتحاد و برادری را در میان تمامی اقوام و گروه های مردمی رقم بزند.
با هجوم گسترده سربازان شوروی به خاک کشور،مقاومت‌های مردمی در دفاع از آزادی، تمامیت ارضی و اعتقادات خود بسیار پر شور بود و مجاهدین با عزم راسخ خود توانستند، عظمت سیاسی ،اقتصادی و نظامی شوروی را به چالش بکشند.
اخراج قشون سرخ شوروی از کشور نشان داد که اگر مردم بخواهند، تسلط بیگانگان را نپذیرند و در برابر یورش آنان به دفاع برخیزند،حتما به پیروزی دست می یابند.
ما (هییت رهبری – شبکه تعلیمی، تحصیلی، ادبی و نشراتی سبزمنش- و حزب تعادل ملی افغانستان) در حالیکه این روز ( 26 دلو ) را، گرامی داشته و روز نجات ملی از دست دژخیمان روزگار میدانیم، از عموم مردم با دیانت افغانستان تمنی داریم تا ارزش این روز و سایر روزهای دینی و ملی را دانسته و بخاطر گرامیداشت ارواح شهدای راه آزادی و انقلاب اسلامی افغانستان برای آزادی کامل این سرزمین از چنگال دشمنان داخلی و خارجی اتفاق و وحدت را در نظر گیرند و همچنان روحیه ای دشمن ستیزی را در میان خود بیشتر از پیش تقویت بخشند. با درود به ارواح شهدای برحق کشور
بسم الله شریفی
مؤسس و رئیس
(شبکه تعلیمی، تحصیلی، ادبی و نشراتی سبزمنش)
و حزب تعادل ملی افغانستان
Capture.JPGxxxx

Comments are closed.