وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

در پایان اولین سال ریاست جمهوری؛ دومین راهپیمایی زنان سراسر جهان علیه ترامپ برگزار شد

هزاران زن در صدها شهر سراسر جهان در پایان اولین سال حضور ترامپ در کاخ سفید، دومین راهپیمایی گسترده زنان را برگزار کردند. سال گذشته هم اعتراضات زنان علیه حضور ترامپ در کاخ سفید گسترده بود و امسال هم آنها تحت‌الشعاع جنبش‌های حمایتی زنان قرار داشتند.
تصاویر و ویدیوهایی از رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد هزاران تن در شهرهایی از جمله واشنگتن، لس آنجلس، نیویورک و سایر شهرها در سراسر آمریکا و سراسر جهان تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند. نیویورک تایمز همچنین از برگزاری اعتراضاتی در رم ایتالیا، فرانکفورت آلمان، کامپالا در اوگاندا و اوزاکا در ژاپن خبر داداعتراضات امسال از جنبش (من-هم) (#MeToo) الهام گرفته بود که به سوء رفتارهای جنسی، آزار و اذیت جنسی و حمله تهاجمی جنسی از سوی مردان در رده‌های بالای دولت، رسانه‌ها و نهادهای تفریحی و سرگمی معترض است.
سیاستمداران دموکرات و فعالان ترقی‌خواه در بسیاری از اعتراضات سراسر آمریکا از جمله واشنگتن سخنرانی کردند و می‌توان به سخنرانی عصر شنبه تام پرز، رئیس کمیته ملی دموکراتیک اشاره کرد.
او گفت: زنان هسته‌ اصلی حزب دموکرات ما هستند و رهبران آن در برابر دونالد ترامپ، مایک پنس و قانونگذاران جمهوری‌خواه سراسر این کشور که به صورت بی‌سابقه‌ای به حقوق زنان و خانواده‌های کار (شاغل) حمله می‌کنند، مقاومت می‌کنند.
رئیس کمیته ملی دموکراتیک همچنین گفت: همزمان با جمع شدن امروز مردم، اعلام می‌کنیم که حزب دموکرات در کنار فعالان شجاع است و از آمریکایی‌ها می‌خواهیم تا در ۲۰۱۸ به یک دموکرات رای بدهند.
این اعتراضات در پی (راهپیمایی برای حیات) روز جمعه برگزار شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و مایک پنس، معاون او هر دو در راهپیمایی حامیان ضد سقط سخنرانی کردند.
بر خلاف اعترضات سال گذشته علیه ترامپ، اعتراضات روز شنبه در سراسر آمریکا عمدتا تحت‌الشعاع کمپین من-هم قرار گرفته بود که خواستار پایان یافتن حملات جنسی به زنان و درخواست از زنان برای بیان سرگذشت خودشان درباره سوءرفتارهاست.
تمسخر آقای رئیس جمهور:
ترامپ در واکنش به این اعتراضات در پیامی توئیتری این اعتراضات گسترده را مورد تمسخر قرار داد و نوشت: در سراسر کشورم هوای بسیار مطبوعی برقرار است، یک روز عالی برای راهپیمایی زنان. بیایید بیرون و این دستاورد تاریخی و موفقیت اقتصادی بی سابقه و ایجاد ثروت را که طی ۱۲ ماه گذشته رخ داده، جشن بگیرید. کمترین نرخ بیکاری زنان در ۱۸ سال گذشته!
21516520581

Comments are closed.