وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

(جنرال دوستم) درهالیوود؛ فیلم (۱۲ جنگاور) به سینما آمد

فیلم (۱۲ جنگاور)با بازی کریس همسورث و نوید نگهبان درباره حکایت ماموریت نخستین نیروهای ویژه آمریکا در افغانستان بعد از رویداد ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱ به سینماها آمده است.
این فیلم بر اساس اثر کتاب (سربازان اسب‌سوار) ایجاد شده که در آن داستان یک تیم از مأموران سازمان استخباراتی آمریکا به همراه نیروهای ویژه‌ این کشور را به نمایش می‌کشد که پس از حملات ۱۱ سپتامبر، برای نبرد با طالبان و القاعده به افغانستان می‌آیند. زمانی که این نیروها به مناطق کوهستانی صعب‌العبور در افغانستان می‌رسند، میچ نلسون (با بازی کریس همسورث) که رهبری این تیم را بر عهده دارد، باید ژنرال عبدالرشید دوستم (با بازی نوید نگهبان)، یکی از فرماندهان جبهه شمال را راضی کند تا در این نبرد به آنها کمک کند.
این متحدان جدید با دشمنی روبرو می‌شوند که شمار آنان بیشتر است، به مراتب مجهزتر هستند و کسی را نیز اسیر نمی‌گیرند.
ژنرال دوستم اکنون سمت معاون اول رییس جمهوری کشور را بر عهده دارد و از یک سال به این سو در ترکیه به سر می‌برد. فرزند ارشد و رئیس دفتر آقای دوستم برای شرکت در نخستین نمایش این فیلم به آمریکا سفر کرده‌اند.
فیلم (۱۲ جنگاور) فراز و نشیب‌های رابطه بین میچ نلسون و ژنرال دوستم را به نمایش می‌کشد که در یکی از موارد ژنرال دوستم با انتقاد از فرمانده تیم ویژه آمریکایی می‌گوید که او بیشتر مانند یک سرباز فکر و عمل میکند تا یک سلحشور.
نوید نگهبان، بازیگر شناخته شده ایرانی هالیوود، در باره این فیلم می گوید: (این نخستین فیلمی است که واقعا شجاعت، جسارت و دلیری مردم افغانستان را نشان می‌دهد). وحیدالله جویا
27292368_1906892576294717_612833907_n

Comments are closed.