وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

وزیر دفاع امریکا: اعلام استراتژی جدید در مورد افغانستان دشوار است

جیمس متیس، وزیر دفاع امریکا اعلام استراتژی در قبال افغانستان را یک کار دشوار خوانده و گفته است که حکومت ترمپ تاهنوز مشغول بررسی و ارزیابی )ایده‎های بزرگ( رای ایجاد استراتژی جدید است.
آقای متیس یک روز پس از دیدار با دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا در یک نشست خبری غیرمترقبه به روز جمعه به خبرنگاران گفت: )ما [به ایجاد استراتژی جدید] بسیار نزدیک( هستیم.
او همزمان این کار را دشوار و زمانگیر توصیف کرده و گفته است : «ایجاد استراتژی به‌مراتب دشوارتر است، فقط برای افرادی آسان است که خارج از آن انتقاد می‌کنند و مسئولیت درست کردن تمامی موارد دیپلماتیک، اقتصادی، دیدگاه‌های دراز مدت و ضرورت‌های کوتاه‌مدت را ندارند.
وقتی شما همه این موارد را در کنار هم قرار می‌دهید، زمان می‌گیرد.(
وزیر دفاع امریکا همچنان افزوده، بسیار حیاتی است که )ایده‌های بزرگ درست(باشند؛ به این‌معنا که باید در داخل حکومت روی مشکلات در افغانستان، و هم‌چنان روی پالیسی و هدف نیروهای امریکایی در آن‌جا توافق صورت بگیرد.
گفته‌های روز جمعه‌ی جمیز متیس پس از آن است که جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه، با انتقاد از سیاست دونالد ترمپ در قبال افغانستان گفته است هیچ استراتژی جدیدی برای پیروزی در افغانستان وجود ندارد.
آقای مک‌کین افزوده بود قرار بود استراتژی جدید دولت امریکا در برابر افغانستان در نیمه‌ی جولای به کنگره ارائه شود اما تاکنون چنین کاری نشده است.
titr-2-5

Comments are closed.