وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

سیطره سازمان جاسوسی (موساد) بر شرکت های اطلاعاتی/احمد منصور

در حالی که اکثر دولت های عربی مشغول کنترل شهروندان خود و یادداشت های آنها در شبکه های اجتماعی و نیز بازداشت منتقدان نظام های حاکمه شان هستند و برخی از این بازداشت شدگان را به اتهاماتی مانند همدردی و همبستگی با برادران شان به احکام سنگینی مثل 15 سال حبس محکوم می کنند، رژیم صهیونیستی تمام اهتمام خود را بر روی نحوه سیطره اینترنتی بر اطلاعات و داده ها در نقاط مختلف جهان و به ویژه کشورهای عربی و اسلامی معطوف کرده است.
شرکت های اسرائیلی از سال های دور در عرصه امنیت اطلاعات فعالیت می کنند و روزنامه (تایمز) انگلیس روز پنجشنبه گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن آمده بود سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) صندوقی برای حمایت مالی از شرکت های صهیونیستی فعال در عرصه فناوری اطلاعات راه اندازی کرده است تا بتواند از طریق این سرمایه گذاری ها به جدیدترین تکنولوژی ها در عرصه نظارت پیشرفته دست پیدا کند.
اما شاید انتشار این اطلاعات سرپوشی بر روی اقدامات عملی موساد در این عرصه طی سالیان گذشته باشد؛ چرا که رژیم صهیونیستی یکی از پیشرفته ترین طرف ها در عرصه فناوری امنیت اطلاعات به شمار می رود و تقریبا هیچ دانشگاه اسرائیلی نیست که یک گروه آموزشی یا حتی یک دانشکده آن در عرصه فناوری اطلاعات فعالیت نکند و تمامی شرکت های فناوری اطلاعات در جهان با مشارکت دانشگاه ها و شرکت های صهیونیستی برنامه هایی را تولید می کنند.
تل آویو از همان آغاز به این واقعیت پی برده است که برتری آن در عرصه فناوری اطلاعات به معنای سیطره آن بر اطلاعات اکثر کشورهایی خواهد بود که از برنامه های آن استفاده می کنند و نیازی به جذب جاسوس در آنها نیست و بر کسی هم پوشیده نیست که بسیاری از کشورهای عربی در زمینه امنیت اطلاعات به شرکت های صهیونیستی وابسته هستند.

من به یاد دارم که در یکی از سفرهایم با مدیر یکی از شرکت های امنیت اطلاعات آمریکا دیدار کردم و صحبت های زیادی میان ما درباره امنیت اطلاعات و زمینه فعالیت شرکت وی رد و بدل شد و وی گفت که شرکت وی شعبه هایی در سراسر جهان دارد، اما مهمترین شعبه آن در اسرائیل است و مسئولیت نصب سیستم های امنیت اطلاعات در کشورهای عربی به نام این شرکت بین المللی را بر عهده دارد، اما شعبه اسرائیل بر عملیات اجرا، نگهداری و پیگیری و غیره نظارت دارد. وقتی من از او درباره طرف هایی که به آنها خدمات ارائه می شود، سوال کردم، وی وزارتخانه ها، سرویس های امنیتی، بانک ها، فرودگاه ها و شرکت های امنیتی خصوصی را طرف های دریافت کننده این خدمات معرفی کرد.
این بدین معناست که اسرائیل پس از نصب این برنامه های رایانه ای در بسیاری از کشورهای عربی، نیازی به جذب جاسوس د ر این کشورها ندارد و همه اطلاعات به صورت دقیق تر از آنچه که جاسوسان می توانستند ارائه دهند، در اختیار این رژیم قرار می گیرند و مساله عجیب این است که بسیاری از موسسات در کشورهای عربی، امنیت خود را به دست شرکت های خصوصی سپرده اند و مبالغ هنگفتی به آنها پرداخت می کنند و از طریق نیروهای امنیتی این شرکت ها، به آنها امکان می دهند که در جریان تمامی امور کلی و جزئی داخل این موسسات قرار گیرند؛ چرا که این نیروهای امنیتی تمامی جزئیات حوادث جاری در موسسات محل خدمت شان را زیر نظر دارند. علاوه بر این، امنیت فرودگاه ها در اکثر نقاط جهان به شرکت های خصوصی سپرده شده است که بیشتر آنها اسرائیلی هستند و یا با اسرائیل در ارتباط هستند و حرکت مسافران در سراسر جهان را زیر نظر دارند و نه تنها اطلاعات لازم را دریافت می کنند، بلکه در زمینه تجارت اطلاعات هم فعال هستند.
رژیم صهیونیستی برای در امان ماندن از هر گونه محاکمه و بازجویی در این زمینه، شعبه اصلی خود را در یک شرکت اروپایی دایر می کند، اما همه چیز از تل آویو اداره می شود. البته در این میان، برنامه های ارتباطی رایگان مورد استفاده در تلفن های همراه هم داستان دیگری دارد.
1454477020--300x200

Comments are closed.