وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

گرامی داشت از سالروز درگذشت امام خمینی و شهدای اخیر کابل در هرات

n00095128-b

از سالروز درگذشت امام خمینی و شهدای حمله انتحاری اخیر کابل، از سوی جمعی از فرهنگیان هرات گرامی داشت به عمل آمد.
به گزارش جمهورنیوز، در همایشی که به همین مناسبت‌ها برگزار شده بود، شخصیت امام خمینی به عنوان فردی آزادی‌خواه در تمام عصرها یاد گردید و گفته شد که انقلاب اسلامی به رهبری این مرجع دینی، توانست تا عمق بینش و توان سیاسی دین اسلام را به نمایش بگذارد.
در همین حال گفته شده که شهیدان دو دهه اخیر در افغانستان به عنوان مظلوم ترین شهدای تاریخ افغانستان شناخته می‌شوند و به همین خاطر باید از آنان همیشه یاد شود.
خادم حسین هدایتی، از مسئولان مرکز اجتماعی فرهنگی تبیان در هرات گفت: امام خمینی به این دلیل دارای ارج و حرمت فراوان در میان مسلمانان است که قیام و انقلابش در جهت حمایت از مستضعفین بوده است.
به گفته او، این مرجع دینی، با اندیشه‌هایی که برگرفته از کتاب خدا و دستورات پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) بود، توانست صدای عدالت خواهی و ظلم ستیزی را به گوش جهان برساند و به دنیا بفهماند که مسلمانان هیچگاه زیر بار ظلم نمی‌روند.
آقای هدایتی همچنین یادآوری می‌کند که چنین شخصیتی هیچگاه مربوط به یک جغرافیای خاص نبوده و متعلق به تمامی آزادی خواهان جهان می‌باشد.
همچنین صدیقه یوسفی، از زنان فعال در امور دینی در ولایت هرات، امام خمینی را از بزرگترین حامیان مردم افغانستان در زمان جنگ و جهاد کشورمان می‌داند.
به گفته او، این شخصیت متدین، با پناه دادن به مهاجران افغانستانی در دوران جنگ، شعار “اسلام مرز ندارد” را در عمل نشان داد و بنا بر همین حمایت‌ها بود که امروز صدها هزار مهاجر افغانستان در آرامش کامل در ایران زندگی می‌کنند.
اما قسمتی دیگر از برنامه امروز مرکز فرهنگی – اجتماعی تبیان در هرات به گرامی داشت از یاد و خاطره شهدای حمله انتحاری اخیر کابل اختصاص داشت.
اسدالله بهشتی، یکی از مسئولان این مرکز می‌گوید: رویدادهای اخیر افغانستان و به خصوص حادثه کابل، قلب و روح تمامی مردم کشورمان را جریحه دار کرده و به همین خاطر مراسم فاتحه خوانی به یادبود از شهدای این رویداد برگزار شده است.
به گفته وی، مردم افغانستان در چندین سال گذشته، در بی دفاع‌ترین و مظلومانه‌ترین حالت به شهادت رسیده‌اند و به همین خاطر در این همایش از تمامی این شهدا یادبود صورت گرفت.
امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، پس از چندین دهه مبارزه استقلال طلبانه و آزادی خواهانه در چهاردهم جوزا سال ۱۳۶۸ درگذشت.
علاوه بر ایران، از این روز در نقاط مختلف دنیا و به خصوص افغانستان گرامی داشت می‌شود.

Comments are closed.