وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

میلاد با شکوه نا جی بشریت(ص) و هفته وحدت خجسته باد!/ محمدالله شریفی

19974_456
حضرت محمد(ص) در صبحگاه روز دوشنبه ربیع الاول سال ۵۷۱ میلادی یک سال بعد از حادثه فیل و دوماه بعد از وفات پدرش چشم به جهان هستی گشود و جهان را پر نور و منور ساخت. آنحضرت(ص) با تولدش دیده گان مادرش و چشمان بشریت را فروزان گردانید و دنیای جهل و تاریکی را به دنیای شگوفایی و همدلی مبدل ساخت.
ابن سعد(رض) روایت میکند که مادر آنحضرت(ص) فرمودند:( هنگامیکه او متولد شد از وجودم نوری بر آمد که تمام قصر ها و کاخ های شام در برابر آن روشن گردید). مادر آنحضرت(ص) بعد از زایمان پیامبر بزرگ اسلام(ص) شخصی را به نزد جد آن عبدالمطلب فرستاد تا ولادت نواده ای گرامی اش را برایش بشارت دهد، عبدالمطلب ازین خبر خیلی ها خورسند شد و آن را حضرت را به داخل کعبه برد و به درگاه خدا(ج) تضرع و دعا کرد و شکر بجا آورد و اورا محمد(ص) نامید.
چنانچه به همه معلوم است پیرامون فضایل اخلاقی پیامبر بزرگ اسلام(ص) دانشمندان مسلمان و حتی غیر مسلمانها کتاب ها نوشتنه اند(کتاب مدح ترا آب بحر کافی نیست= که تر کنم سر انگشت و صفحه بشمارم).
دلهای امتیان و شایقین آنحضرت از محبت و عشق او لبریز بود و است، در حراست و نگهبانی او همه جان های شیرین خود را فدا میکردند و حالی هم کسانی زیادی وجود دارد که به عشق محمد(ص) زندگی میکند و تمام وجود شان سرشار از عشق ناجی بشریت است.
خوش بحال آنانیکه در آن زمان و مکان با آنحضرت زیست و زندگی میکردند و از سخنان، رفتار و اعمال همه پذیر آنحضرت فیض میبردند و در رکاب سفیر خدا(ص) پا میگذاشتند.
خوش بحال آنانیکه زندگی شان امروز هم بر اساس دساتیر الهی و پیروی سنت نبوی (ص) است و به عشق سردار دوعالم میسوزند و میسازند.
پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) دارای اخلاق حمیده، شجاع، با همت و مهربانی بود که با متانت کامل زندگی نموده و تسلیم زور وزر نشد.
پیامبر(ص) برای رهایی مستضعفین از چنگال ستمگران میکوشید و درس مبارزه، شجاعت و… را برای پیروانش میداد.
امروز بر ما واجب است تا با دساتیر الهی و رهنمود های ناجی بشریت پاء بند باشیم و نگذاریم دشمنان دین اسلام و پیمبر(ص) بیشتر ازاین مارا با حیله های مکارانه ای شان فریب داده و از راه اهدناالصراط المستقیم منحرف نماید.
محمد زینت نام جهان است
چه خوشبوتر از آن اندر دهان است
نزائیده کسی همچون محمد
که نور روی وی رنگین کمان است
امیدوارم با فرا رسیدن میلاد ناجی بشریت(ص) و هفته وحدت، از میان تمام مسلمانان دنیا نفاق و شقاق رخت بر بندد و جای آن را وحدت امت مسلمه فرا گیرد و دیگر شاهد جنگ های قومی، مذهبی و سمتی نباشیم و وحدت کلمه مبنای اعمال ما در تمام سطوح زندگی ما گردد.
محمدالله شریفی
دانجشوی رشته حقوق

Comments are closed.