وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

تکاپوی انگلیس برای تبلور استعمارگری نوین

به گزارش خبرگزاری عقاب به ننقل از گروه بین الملل شبکه العالم (بوریس جانسون)وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به روابط تاریخی لندن با کشورهای عضو شورای همکاری های خلیج فارس، تاکید کرد که کشورش بازگشته است تا نقش امنیتی و نظامی خود را بار دیگر در این منطقه تقویت کند.
(ترزا می) نخست وزیر انگلیس نیز با هدف تقویت روابط تجاری و نظامی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، در سی و هفتمین نشست سران کشورهای عضو این شورا در منامه شرکت و در این نشست علیه ایران موضع گیری کرد.
جانسون وزیر خارجه انگلیس در نشست منامه گفت:( بریتانیا به منطقه خلیج فارس بازگشته است و در همین چارچوب تعهدات امنیتی و دوستی دیرینه خود با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را تحکیم و تقویت خواهد کرد؛ بریتانیا طی 200 سال بخشی از تاریخ شما بود و در قرن‌های پیش‌رو نیز با شما خواهیم بود..لندن 3 میلیارد پوند در چارچوب تعهدات نظامی خود در قبال این منطقه هزینه خواهد کرد. امنیت شما امنیت ماست).
اظهارات بوریس جانسون در حالی ایراد می شود که (ترزا می) نخست وزیر انگلیس در سخنرانی روز چهارشنبه گذشته خود در سی و هفتمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس؛ گفت: کشورش آماده است با کشورهای عضو این شورا برای عقب راندن آنچه به ادعای وی (اقدامات تهاجمی ایران در منطقه) است، همکاری کند.
تکاپوی انگلیس برای استعمارگری نوین درخاورمیانه

Comments are closed.