وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

اطفال و زنان آسیب پذیرترین قشر جامعه!/فرهاد دره یی

اطفال و زنان آسیب پذیرترین قشر جامعه!

اطفال امروز بحیث معصوم ترین قشر جامعه بشمار میروند بنابر همین علت است که آسیب پذیری آنها درجامعه زیادتر بوده به دلیل اینکه آنها نیازبه کمک ومعاونت دارند وشخصاً مایحتاج خود را مرفوع ساخته نمیوانند، طوریکه به حقوق آنها توجه لازم صورت بگیرد میتوان بخوبی ازآنها استفاده مثبت درعرصه آموزش وپرورش نمود ولی ازاطفال استفاده منفی نیزبه خوبی صورت گرفته میتواند که عوامل اساسی آن معصومیت وحافظه پاک آنها میباشد که میتوان آنها را به طرق مختلف پرورش داد.
اما آنانیکه ادعا اسلامیت وتطبیق شریعت درافغانستان را دارند چرانمی دانند که پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) درهمه غزوات تاکید کرده بود که باید به اطفال و زنان توجه شود تا آسیب نبینند . ولی دیده شده است که گروه های تروریستی منجمله طالبان از کودکان بخاطررسیدن به اهداف غیرانسانی و اسلامی شان به کمک کشورهای حامی تروریزم سؤاستفاده قرار می گیرند که این خود مایه نگرانی را بوجود آورده است. طوریکه درمدارس دینی پاکستان تحت نام آموزش کتب دینی یک تعداد جوانان ونوجوانان را تشویق وترغیب به آموزش وتعلیمات حملات تروریستی وانتحاری می نمایند .
ضمناً تروریستان در این اواخر از خانه های ملکی و افراد بیگناه منحیث سپر انسانی استفاده نموده که نمونه آن حملات اخیر در ولایات هلمند و کندوز بود در پهلوی تلفات سنگین گروه طالبان تعدادی از افراد ملکی شامل زنان و کودکان نیز کشته شدند که علت اساسی آن استفاده تروریستان از اماکن مسکونی در ولایات نامبرده بوده است.
حالا از زاویه دیگر مینگریم که این عمل تروریستان در کجا مطابقت با اساسات و معیار های اسلامی دارد در کدام قسمت از قرانکریم ذکر شده است اطفال که ازجمله معصوم ترین اقشارجامعه می باشند را باشیوه های بزدلانه وغیر انسانی به قتل رساند. امروز میدانیم که کشور ما درفقر بسرمیبرد که کودکان فامیل های شانرا درطول سه دهه جنگ وبدبختی ازدست داده ویاهم ضعف اقتصادی باعث شده که به دست فروشی درکنار جاده ها وموترشویی کارهای شاقه و…. بپردازند که این معضل سبب شده است زمینه خوبی برای سرباز گیری تروریستان وضمنا استفاده ابزاری درجهت رسیدن به اهداف غیر معقول وانسانی شان می باشد که ازجمله مشکل جدی درکشورما به شمار میرود.
به هر صورت مشکل شهروندان افغانستان باکسانی است که شعار اسلامی سر میدهند اما درحقیقت باکشتن کودکان و زنان واستفاده ازآنها برای رسیدن به خواست های شان، ثابت میکنند که هیچ آگاهی ازاسلام نداشته ویا در تعارض با آن عمل میکنند. که نمونه آنرا درکمک های طالبان وسایر گروه های تروریستی میتوان به چشم سردید. در اخیرقابل یادهانی است که باید والدین درقسمت رشد فکری، تعلیم وتربیه فرزندان وکودکان شان سعی وتلاش بیشتر به خرچ داده تا به آینده های افغانستان امیدواربود چون کودکان ونوجوانان امروزدرآینده درقسمت پیشرفت وترقی کشورشان سهیم وممد واقع شده می توانند وبا مواظبت های پیهم و دوامدارنگذارند تا کودکان آنها آله دست تروریستان وحامیان آنها واقــع گردند.
با احترام
051dxw5ofbyzbaegmz5p

Comments are closed.