وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مقام اهل بیت مقامی بس عظیم است!/ مسعود عبداللهی

n00085927-b

یکی از مهمترین ایامی که باید قابل تجلیل و تقدیر واقع گردد ایام عاشورا و روز دهم محرم الحرام است. با اینکه علمای بزرگ اهل سنت در جای جای این جهان خاکی در بیان فضایل این روز گفتارها و سخنرانی ها ارائه نموده اند اما عده ای که بوی تکفیر می دهند و سعی در ایجاد تفرقه میان فرق اسلامی دارند این روز را نه تنها ارج نمی نهند بلکه با به خاک و خون کشیدن سایر مسلمین خاطره ای تلخ را از خود به جا می گذارند .جریان های تکفیری که مزدور استکبار هستند و اهداف شومی را دنبال می کنند و در پی رسیدن به اهداف خود از هر فعلی دریغ نمی کنند و حتی حاضر به مسلمان کشی می شوند.
در بیان فضایل عاشورا به نکاتی از سخنرانی مولوی خداداد صالح اشاره می نماییم. ایشان با حضور در جمع علما و بزرگان اهل سنت در سال 1394 و حضور در مجلس عزاداری شیعیان در سال 1395 درباره عاشورا و اهمیت آن چنین خاطر نشان کردند.
عاشورا از دیر باز مورد تاکید و دقت علمای بزرگ و مسلمین قرار می گرفته است.
روز دهم محرم نعمتی است از نعمات بیشمار الهی که اتفاقات مهمی در ان روز رخ داده است. از مهمترین اتفاقاتی که در عاشور رخ داده است می توان به
– بخشش آدم از عمل خبطی که انجام داد
– صعود حضرت ادریس نبی به آسمان
– برقرارساختن کشتی حضرت نوح بر کوه جودی و هلاکت قوم نافرمان او
– تولد حضرت ابراهیم و موسی و عیسی سلام الله علیهم
– نجات یافتن حضرت یوسف از دل چاه
– گشایش برای حضرت یعقوب و بینایی از دست رفته او در فراق یوسف
– برطرف شدن عزاء و مصیبت حضرت ایوب نبی
– بخشیدن پادشاهی به حضرت سلیمان نبی
– نجات یافتن موسی و قوم مطیع او از دست فرعون و هلاکت فرعونیان
– غلبه موسی بر سحره فرعون
و مهمتر اینکه روز شهادت جگر گوشه مصطفی محمد رسوال الله صلی الله علیه و سلم ، حضرت حسین رضی الله عنه می باشد.
به همین خاطر این روز اهمیت و فضیلت دارد و مورد تجلیل قرار می گیرد. و باید تجلیل کرد و ما نمی توانیم بپذیریم که وهابیت می گویند تجلیل این ایام گناه است و کفر زیرا این سخن آنان بدعت است و باید از بدعت دوری کرد و تجلیل کردن عاشورا عملی است که کاملا مطابق دین و قرآن است.و اهل بیت رسول خدا موافق آن هستند.
مولوی خداداد صالح رئیس شورای علمای غرب افغانستان خاطر نشان کردند که روز عاشورا یک روز ملی و مذهبی است .ما باید اقرار کنیم نتوانستیم این جامعه را درست رهبری کنیم و به اندازه اهل بیت تاثیر گذار باشیم. اهل بیت رسول خدا چه مقامی دارند .پاک و پاکیزه ، این شأن اهل بیت رسول خدا است که خداوند در قرآن می فرمایند:” إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً” خداوند فقط می خواهد پلیدی و گناه را از شما اهلبیت دور کند و کاملا شما را پاک سازد.. صد ها روایت صحیح و موثق درباره اهل بیت و کرامات و نجابت آنان در کتب معتبر اهلسنت و شیعه بیان شده است . چطور می شود فردی اهل نماز باشد اما اهل بیت را دوست نداشته باشد. بسیار مایوس شدم وقتی برخی رسانه ها را دیدم که جوانانی را نشان میدهد که منکر فضایل اهل بیت هستند. در شرایطی قرار داریم که دشمن وقتی می بیند که قدرت مقابله مستقیم را با جوانان و مسلمانان ندارد اقدام به جنگ نرم و جنگ سرد می کند و فقط جنگ تبلیغاتی به راه می اندازد.و اینان به خوبی موفق شده اند و توانسته اند در جای جای دنیا مسلمانان را نسبت به یکدسگر بشورانند. این در حالی است که هر کسی که لا اله الا الله و محمد رسول الله بگوید به حکم قرآن و اسلام مسلمان است و مال و آبرو و خانواده او در امن و امان است اما چه شده است که این چنین مسلمان کشی به راه افتاده است ؟!
ایشان در ادامه فرمودند: شیعه و سنی هر دو مسلمانند و چرا باید به جان هم بیافتند؟ کسی که به اهل بیت احترام نمی گذارد مسلمان نیست. از رسانه ها توقع می رود این موضوع را دقت کنند. رسانه ای که به صحابه بزرگ اسلام توهین کند اگر به اسم شیعه باشد او در واقع مسلمان نیست و مزدور دشمن است و رسانه ای که به نام اهل سنت به اهل بیت توهین کند و اهل بیت را دوست ند اشته باشد او نیز مسلمان نیست و مزدور است.
مقام اهل بیت مقامی بس عظیم است که باید حفظ شود و مورد تجلیل قرار گیرد .داستان مباهله پیامبر و اهل بیت با مسیحیان نجران فراموش نمی شود که پیامبر با علی و فاطمه و حسن و حسین زیر چادر جمع شدند، فداکاری و شجاعت علی رضی الله عنه در خیبر از یادها نخواهد رفت ، امام بخاری روایتی صحیح از پیامبر صلی الله علیبه و سلم نقل می کند در مقام فاطمه رضی الله عنها که فرمودند: فاطمه بضعه منی و من احبها احبنی و من ابغضها ابغضنی
فاطمه گوشت پاره تن من است و هرکس او را دوست بدارد من رسول خدا را دوست داشته و هر کس او را دشمن بدارد و بغض بورزد به من بغض ورزیده است.
امام مسلم در صحیح خود می فرماید که پیامبر خطاب به علی رضی الله عنه فرمود: یا علی کسی که تو را دوست بدارد مومن است و کسی که تو را دشمن بدارد منافق است هر چند اسما مسلمان باشد.
مولوی خداداد صالح در سخنان پایانی خود فرمودند: ای مردم بیدار باشید باید این ایام مورد تجلیل قرار گیرد با پیروی از خط امام حسین رضی الله عنه در طلب آزادی و استقلال و ایثار و فداکاری قدم بردارید . شهادت امام حسین درس وحدت و اتحاد و صمیمیت و اخوت و برادری را به ما آموخت. مواظب تفکرات تکفیری باشید آنان قصد تفرقه افکنی دارند .اگر 99 دلیل بر کفر فردی ثابت بود اما یک دلیل بر اسلام آن باشد نمی توان آن فرد را تکفیر کرد. ما عقیده تکفیری را قبول نداریم آن را فاسد می دانیم تکفیری ها یک عده مزدور هستند و بس.
همان طور که عالم بزرگ اهل سنت جناب مولوی خداداد صالح رئیس شورای علمای غرب افغانستان اشاره کردند تفکرات تکفیری و سلفی تمام سعی و تلاش خود را می کنند که اتحاد بزرگ مسلمین را بر هم بزنند همانطور که علمای الازهر مصر نیز تصریح کردند که افرادی که عقیده وهابیت و سلفیت دارند از اسلام خارج هستند زیرا که اسلام دین رحمت و عطوفت و مهربانی است بر خلاف عملکرد خشن و تفرقه اندازانه آنان و ما مسلمانان با وحدت خود مشتی محکم بر دهان آنها خواهیم زد و مصداق این آیه شریفه خواهیم شد که می فرماید:
« اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید.
مسعود عبداللهی

Comments are closed.