وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

قطر: جامعه بین الملل باید “اسرائیل” را ملزم به خلع سلاح هسته ای کند

1850012836

رئیس کمیته ملی منع انتشار سلاح در دولت قطر تاکید کرد که جامعه بین الملل باید رژیم صهیونیستی را به پایبندی به قطعنامه های خلع سلاح هسته ای از منطقه خاورمیانه ملزم نماید.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ناصر بن محمد علی در 60 امین دوره اجلاس عمومی آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین بر ضرورت پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع سلاح هسته ای و نظارت بین المللی بر تاسیسات هسته ای این رژیم تاکید کرد. او همچنین برچیدن کامل سلاح های هسته ای از خاورمیانه را امری ضروری خواند.
بن محمد علی افزود که ملت های خاورمیانه بیش از دیگر ملت ها نسبت به سلاح های هسته ای احساس خطر می کنند و نیازمند اقدامات و تحرکاتی فوری به منظور برچیدن کامل این نوع سلاح ها هستند
وی در همین راستا بر ضرورت ایجاد یک منطقه عاری از هرگونه سلاح هسته ای در خاورمیانه و واداشتن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قطعنامه های بین المللی در این زمینه تاکید کرد.
ناصر بن محمد علی خواستار تلاش گسترده تر برای تحقق تمامی اهداف و خواسته های معاهده منع انتشار سلاح هسته ای شد تا جهانی عالی از سلاح هسته ای تحقق یابد.
این در حالی است که کمپین تهدید هسته ای که سازمانی بین المللی در آمریکا است، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به اندازه مسلح سازی 100 الی 200 کلاهک هسته ای بلوتونیوم تولید کرده است.
همچنین شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی در سال 2001 در گفتگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که فرانسه در چارچوب مذاکرات سری که به جنگ 3 جانبه علیه مصر در سال 1956 منجر شد، موافقت کرده که تسلیحات هسته ای در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.
واشنگتن نیز در سال 1969 در پی توافق با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی حق اجرای آزمایش هسته ای را ندارد و در مقابل آمریکا نیز این رژیم را به خاطر دارا بودن سلاح هسته ای تحت فشار قرار نمی دهد.
رژیم صهیونیستی تا به امروز نیز پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را به امضا نرسانده است و همچنان به طور مخفیانه در حال پیشبرد برنامه هسته ای خود است اما در دهه 80 مردخای فعنونو کارشناس تکنولوژی سابق نیروگاه هسته ای دیمونا فاش کرد که این نیروگاه به منظور تولید سلاح هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد.
فعنونو به اتهام جاسوسی به 18 سال زندان محکوم شد و حتی پس از آزادی در سال 2004 نیز او را از مصاحبه با رسانه ها منع کرده و تحت مراقبت شدید قرار دادند.
گزارش های رسانه ای حکایت از این دارد که رژیم صهیونیستی 75 الی 400 کلاهک هسته ای در اختیار دارد و یک نیروگاه هسته ای نیز تحت نظارت فرانسه در النقب اشغالی احداث کرده است.

Comments are closed.