وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

پیروزی اخلاقی مقاومت فلسطینیان در نبرد با اشغالگران/ احمد الحاج

پیروزی اخلاقی مقاومت فلسطینیان در نبرد با اشغالگران
نویسنده: -766382042
در روزی که نظامیان صهیونیست یک بانوی باردار فلسطینی را به همراه یک شهروند سالخورده به شهادت رساندند، مبارزان فلسطینی در الخلیل یک عملیات بی نظیر را به انجام رساندند و در جریان آن، از کشتن کودکان یهودی حاضر در محل عملیات اجتناب ورزیدند که این در نوع خود یک پیروزی اخلاقی جدید برای مقاومت بود. گزارش زیر به بررسی مهم ترین عملیات هایی می پردازد که مقاومت در طول یک سال گذشته انجام داده و در آن، از هدف قرار دادن کودکان یهودی اجتناب ورزیده است:
عملیات شهرک صهیونیست نشین «عتنائیل»
در جولای 2016، مبارزان فلسطینی به سمت یک خودروی صهیونیستی که در مسیر شماره 60 در نزدیکی شهرک های اشغالی «عتنائیل» (بنا شده بر روی اراضی شهرک السموع در جنوب شهر الخلیل) حرکت می کرد، تیراندازی نمودند که در این جریان، یک شهرک نشین به هلاکت رسیده و سه تن دیگر به شدت زخمی شدند. نیر دبوری، روزنامه نگار در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مجریان عملیات از اینکه کودکان را هدف قرار دهند، اجتناب ورزیدند و به سمت کودکانی که در صندلی عقب نشسته بودند، تیراندازی نکردند.
عملیات حمله به شهرک صهیونیست نشین «عتنائیل»
در ژانویه 2016، یک مبارز فلسطینی در عملیاتی که با استفاده از سلاح سرد انجام داد، یک زن شهرک نشین را به هلاکت رساند. در این عملیات که اشغالگران آن را بی نظیر و منحصر به فرد ذکر کردند، مبارز فلسطینی وارد منزلی در داخل شهرک صهیونیست نشین «عتنائیل» می شود و یک زن شهرک نشین سی ساله را به هلاکت می رساند. پایگاه های اینترنتی صهیونیستی اعلام کردند که در هنگام انجام عملیات یادشده، سه کودک نیز در محل حضور داشتند که مجری عملیات از هدف قرار دادن آنها اجتناب ورزید.
عملیات ایتمار
در یکم اکتبر 2015، مبارزان فلسطینی به سمت یک خودروی حامل شهرک نشینان در شهرک صهیونیست نشین ایتمار در نزدیکی نابلس هجوم آوردند و یک افسر عالی رتبه ارتش صهیونیستی را به همراه همسرش به هلاکت رساندند. آنها هنگام باز کردن درهای خودرو چهار کودک را در داخل آن دیدند ؛ ولی کوچک ترین آسیبی به آنها نرساندند. وقتی که قاضی صهیونیست از یحیی حاج محمد، متهم اصلی عملیات ایتمار پرسید که چرا کودکان را نکشتی، پاسخ داد: «اولا، اسلام قتل کودکان را حرام می داند. ضمنا وجدان من هم اجازه نمی دهد تا نوباوگان شیرخوار یا کودکان را بکشم یا به آنها لطمه بزنم.»
عملیات قدس
در 13 اکتبر 2015، بلال غانم و بهاء علیان به سمت شهرک نشینان صهیونیست حمله کردند و سه نفر از آنها را به هلاکت رساندند. غانم می گوید: «ما ابتدا گروهی از کودکان و سالمندانی را که در داخل اتوبوس بودند، از آن پیاده کردیم و بعد از آن عملیات را شروع کردیم.»
وی در ادامه افزود: «ما این کار را کردیم ؛ چون به عدالت آرمان خود ایمان داریم. ما به دنبال خونریزی نیستیم. ما بر اساس قوانین شرع و ضوابط متمدنانه مقاومت عمل می کنیم.»
این مبارز فلسطینی گفت: «سازمان امنیت رژیم صهیونیستی از اینکه در پرونده تشکیل شده، به این اقدام ما (در مستثنا قرار دادن کودکان و سالمندان) اشاره نماید، استنکاف ورزید ؛ زیرا نمی خواست چنین نشان داده شود که مبارزات فلسطینیان علیه اشغالگران مبتنی بر رفتاری متمدنانه است.»
عملیات الخلیل
در جولای 2015، یک مبارز فلسطینی در الخلیل به سمت خودروی شهرک نشینان تیراندازی کرد که در این جریان، «یعقوب لیتمان» از خاخام های شهرک نشین به همراه همسرش به هلاکت رسید. رسانه های عبری به شهادت کودکان حاضر در خودرو اعلام کردند که مجری عملیات الخلیل، درهای خودرو را باز کرد ؛ ولی هیچ آسیبی به کودکان که تعدادشان به 5 نفر می رسید، نرساند.
داماد شهرک نشین به هلاکت رسیده در عملیات الخلیل در گفتگو با رادیو سراسری رژیم صهیونیستی ابراز داشت که مهاجم به سمت صندلی عقب یعنی جایی که کودکان نشسته بودند، رفت و در را باز کرد. وقتی کودکان او را دیدند، یکی از آنها (به نام موریا) که 12 سال سن داشت و متوجه نگاه های فرد شد، داد زد و گفت: «نه». مهاجم به سمت او و دیگر کودکان تیراندازی نکرد و محل را ترک نمود.
آلون بن داوید، خبرنگار نظامی کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «مجری حمله الخلیل به خودرو نزدیک شد و خاخام یعقوب لیتمان را به همراه همسرش کشت ولی هیچ آسیبی به کودکان نرساند و این دلیل زنده ماندن کودکان بوده است. این مثابه یک پیام و نشانگر انسانیت آنان است. فلسطینی ها حیوان نیستند. آنها بر خلاف شهرک نشینان که آن بلا را بر سر خانواده دوابشه درآوردند، هیچ آسیبی به کودکان نرساندند.»

Comments are closed.