وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

جاسوسی انگلیس از اطلاعات مخفیانه مردم

جاسوسی انگلیس از اطلاعات مخفیانه مردم
سازمان‌های جاسوسی انگلیس ۳ دهه مخفیانه اطلاعات مردم را جمع‌آوری و ذخیره کرده‌اند. اسنادی نشان می‌دهد سازمان‌های جاسوسی انگلیس با موجوزی از دهه ۸۰ میلادی، سال‌ها به طور مخفیانه اطلاعات مردم را جمع‌آوری و ذخیره کرده‌اند.
به نوشته گاردین، سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس به طور مخفیانه دست به جمع‌آوری کلیه اطلاعات شخصی افراد کرده‌اند. بخشی از اسناد سازمان‌های اطلاعات داخلی انگلیس ام‌آی۵،‌ اطلاعات خارجی انگلیس ام‌آی۶ و اطلاعات دولتی انگلیس GCHQ نشان می‌دهند که شرکت‌های ارتباطی تمامی اطلاعات کاربران خود را ذخیره می‌کنند.
با وجود آنکه این شرکت‌ها چنین اقدامی را تجاوز محرز به حریم خصوصی افراد می‌دانند اما آنها از دهه ۹۰ میلادی داده‌های کاربران خود را به عنوان منابع اصلی اطلاعاتی به طور مخفیانه و بدون اطلاع کاربران، ذخیره کرده‌اند.
این اسناد نشان می‌دهند که ابزارهای الکترونیکی استراق سمع دولت در مرکزی در چلتنهام، مشغول جمع‌آوری اطلاعات کاربران بوده و بر اساس بند ۹۴ لایحه ارتباطات سال ۱۹۸۴ این قدرت به سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس داده شده بود.
از جمله داده‌های جمع‌آوری و ذخیره شده، اطلاعات گذرنامه‌ها، ثبت مسافرت‌های مردم، اطلاعات مالی، تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها و دیگر منابع مخفی یا معلوم مردم بوده است.
دولت انگلیس همواره به بهانه امنیت و مبارزه با تروریسم دست به جمع‌آوری اطلاعات شخصی شهروندان و کاربران شرکت‌های ارتباطی زده است.
13950202000061_PhotoA

Comments are closed.