وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

سازمان ملل: رژیم صهیونیستی دست به تخریب گسترده منازل فلسطینیان زده است

DataFiles_Cache_TempImgs_2016_1_News_1394_esfand_85_300_0

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل “اوچا” در گزارشی تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری 323 منزل و ساختمان را در مناطق مختلف کرانه باختری که بیشتر آن ها در منطقه موسوم به “ج” واقع شده بودند، تخریب کرده اند که در اثر آن نزدیک به 440 فلسطینی آواره و بی خانمان شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این گزارش آمده است که بیشتر تخریب ها در منطقه ج که 60 درصد از مساحت کرانه باختری را شامل می شود و کنترل اوضاع امنیتی و شهری آن به طور کامل در دست رژیم صهیونیستی است، صورت گرفته است. دفتر مذکور اظهار داشت که میزان تخریب در بازه زمانی مذکور از سال 2009 تاکنون بی سابقه بوده است.

اوچا افزود که رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته ده ها منزل، ساختمان و تاسیسات کشاورزی فلسطینیان را در شهر نابلس تخریب کرده و ده ها فلسطینی را به بهانه عدم دریافت مجوز ساخت و واقع شدن این ساختمان ها در منطقه نظامی بی خانمان کرده است. تقریبا نیمی از آواره شدگان کودک هستند. نظامیان صهیونیست یک مدرسه را هم در شرق نابلس تخریب کردند.

از جمله ساختمان های تخریب شده، 12 ساختمان متعلق به تشکیلات خودگردان و جمعیت هلال احمر فلسطین بود.

این گزارش می افزاید که رژیم صهیونیستی 18 درصد از مساحت کرانه باختری را مناطقی اعلام کرده است که همواره در آن تیراندازی و درگیری ایجاد می شود که حدود 5 هزار نفر در این مناطق سکونت دارند و بیشتر آن ها به کار چوپانی در 38 شهرک مشغول هستند.

همچنین دست کم 10 شهرک صهیونیست نشین که حتی از نظر قوانین رژیم صهیونیستی هم به طور غیر قانونی احداث شده اند، در منطقه موسوم به مناطق درگیری واقع شده اند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا نیز دو هفته پیش در بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه تخریب های رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی نشین از ابتدای سال جاری، بیش از480 نفر آواره و بی خانمان شده اند. این اتحادیه نسبت به تخریب فزاینده منازل فلسطینیان و مصادره املاک و مستغلات آنان ابراز نگرانی کرده است.

رژیم صهیونیستی از ازگاهی اقدام به تخریب منازل، تاسیسات و املاک فلسطینیان به بهانه عدم دریافت مجوز ساخت می کند و تلاش های سازمان ها و نهادهای حقوقی داخلی و بین المللی نیز برای توقف این اقدام تجاوزاکارانه صهیونیست ها نتیجه ای در پی نداشته است.

Comments are closed.