وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

فعال آمریکایی: باید رژیم صهیونیستی را به خاطر نقض حقوق بشر مجازات کرد

فعال آمریکایی: باید رژیم صهیونیستی را به خاطر نقض حقوق بشر مجازات کرد

یک فعال صلح آمریکایی فلسطینی تبار بر لزوم مجازات سران رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایات جنگی شان علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش عقاب به نقل از DataFiles_Cache_TempImgs_2016_1_News_1394_aban_32122_1_1_1_1_1_1_1_1_1_1_300_0مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هویدا عراف تصریح کرد: نباید تعرضات اشغالگران اسرائیلی به حقوق بشر را بی پاسخ گذاشت.
عراف نخستین کسی است که علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه آمریکایی به خاطر کشتار سرنشینان کشتی مرمره در ماه می سال 2010 شکایت کرد و متعهد شد که تا زمان نتیجه گرفتن از این شکوائیه آن را دنبال خواهد کرد.
وی یادآور شد: « بر این باوریم که باید اسرائیل بهای تعرض به کشتی مرمره را بپردازد و نباید جنایاتش در آب های بین المللی بی پاسخ بماند؛ به ویژه اینکه در جریان این جنایت کشتی آمریکایی “تشالنجر 1” هدف حمله قرار گرفت و دو شهروند آمریکایی مجروح شدند.»
وی گفت:« امیدواریم دولت آمریکا از اسرائیل دفاع نکند و از پیگیری قضایی این مساله منصرف نشود، زیرا آمریکا همواره از جنایات اسرائیل چشم پوشی می کند.»

وی خاطرنشان ساخت که آمریکا کمک های فراوانی به رژیم اشغالگر قدس می کند و شهروندان آمریکایی به آن عادت کرده اند و آن را عادی تلقی می کنند، ولی باید در نظر داشت که در جریان تجاوز اسرائیل به کشتی مرمره دو شهروند آمریکایی نیر هدف حمله قرار گرفته و زخمی شدند، اما واشنگتن به خاطر اینکه سیاست خارجی اش در قبال اسرائیل را مهم تر از حقوق شهروندانش می داند به این تجاوز واکنش نشان نداد.
این فعال صلح فاش ساخت که طی چند سال گذشته آماج فشارهای گسترده مسئولان آمریکایی و اسرائیلی قرار گرفته و به هنگام ورود به خاک فلسطین با مشکلات زیادی مواجه شده است.

شایان ذکر است که تعدادی از شهروندان آمریکایی از رژیم صهیونیستی به یک دادگاه آمریکایی به خاطر توقیف کشتی تشالنجر 1 شکایت کردند، این کشتی به همراه کشتی ماوی مرمره ترکیه در قالب ناوگان آزادی راهی نوار بود که نیروی دریایی ارتش اسرائیل آنها را هدف حمله قرار داد که در پی این جنایت 9 فعال ترک در داخل کشتی مرمره به شهادت رسیدند.

Comments are closed.