وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مشکلات پناهجویان آلمانی را باید جدی گرفت

به همگان روشن است که تعدادی ازمردم افغانستان به ویژه جوانان این کشور نسبت موجودیت فقر، بیکاری، بد امنی، ناملایمات روزگار و… راهی کشور های مختلف دنیا شده اند و هنوز این رخت سفر بستن ها حتی با قربانی گرفتن آشکار ادامه دارد.
اما سوگمندانه طبق آمارهای منتشر شده منابع دولتی در آلمان ۷۲۰۰ پناهجوی افغانستانی در این کشور در شرایط (تحمل اجباری) زندگی می کنند که مطابق طرح دولت آلمان هر چه زودتر باید به کشورشان برگردانده شوند.
مطابق طرحی که دولت آلمان روی دست دارد، آنعده پناهجویان افغانستانی که طی سالهای گذشته درخواست پناهندگی آنها از سوی اداره مهاجرت و دادگاه این کشور رد شده و در حال حاضر بدون داشتن اقامت قانونی و در شرایط تحمل اجباری در آلمان زندگی می کنند، از این کشور اخراج خواهند شد.
این در حالیست که روز یکشنبه ١٠ عقرب، اعضای مجلس سنا هشدار دادند که اگر روند اخراج پناهندگان افغانستانی از کشور های اروپایی به ویژه آلمان عملی شود، بحران تازه ای در کشور به وجود خواهد آمد. همزمان سناتوران از ولسی جرگه خواستند تا نامه ای به مجلس آلمان بفرستد و آنان را ترغیب کنند تا به حکومت این کشور فشار وارد کند که از اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی خودداری کنند.
پیش از این رییس جمهور غنی در یک تماس تلفنی با مقامات آلمان به آنان گفته بود که دولت افغانستان آماده پذیرایی از مهاجران افغانستانی است.
سناتوران می گویند که رییس جمهوری باید بداند که مهاجرین اگر بر گردند بیشتر آنها با مخالفان مسلح دولت یکجا خواهند شد. در سال های گذشته به ویژه ماه های اخیر، هزاران افغانستانی با سختی های زیادی خود را به آلمان رسانده اند. کمیسیاری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اخیرا گزارش داد که در هشت ماه گذشته سال جاری حدود ۱۲۰ هزار افغانستانی به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده اند.
با این حال، دولت آلمان اعلام کرده است که از این پس روند بررسی درخواست های پناهندگی پناهجویان تازه وارد افغانستانی با دقت بیشتر بررسی خواهد شد. مطابق این طرح، آنعده از پناهجویانی که درخواست های پناهندگی شان در مرحله اول از سوی اداره مهاجرت و بعد هم از سوی دادگاه این کشور رد شود بلافاصله به افغانستان اخراج خواهند شد.
مبرهن است که تعدادی زیادی از افغان های سفر کننده به اروپا در آب های یونان و کشورهای دیگر غرق شدند و جان خود را بخاطر رسیدن به انجا و زندگی آرام تر از دست دادند. حضیره اگیوس پانتیلیموناس مکانی است که اجساد تعدادی زیادی از افغان ها بعد از غرق شدن در آب های یونان، در انجا به خاک سپرده شده است. روی این قبرها، شماره ثبت، تاریخ دفن و عناوینی مانند (قبر گمنام خوردسال) یا (قبر افغان گمنام) دیده می شوند.
جان سخن اینکه نباید دولت مردان ما با توجه به شرایط حساس زمانی با پناهجویانی که با متحمل شدن خطرهای زیاد از راه خشکه و بحر خود شان را به جرمنی رسانیده اند، برخورد مقطعی کنند و از کنار این قضیه سهل انگارانه بگذرند بلکه باید با قاطعیت تمام این چنین مسایل را پیگیری نموده و به نگرانی شهروندان و فامیل های پناهجویان نقطه پایان بگذارند. ما در حالیکه از موقف گیری مجلس سنا و سایر همنظران در زمینه اعلام حمایت می نماییم، جدا خواهان رسیدگی به مشکل جدی پناهجویان در کشور آلمان میباشیم.
02 mohajrin

Comments are closed.