وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

حماس: هرگز به دشمن صهیونیستی اجازه تخریب مسجد الاقصی را نمی دهیم

DataFiles_Cache_TempImgs_2015_2_News_1394_shahrivar_-660275827_300_0
جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که رژیم اشغالگر قدس می کوشد از سرگرم شدن جهان عرب و اسلام به چالش ها و مشکلات داخلی خود در جهت اجرای طرح شوم تخریب مسجد الاقصی سوء استفاده کند.
این جنبش با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد:« هرگز اجازه تخریب مسجد الاقصی را به هیچ کس نخواهیم داد.»

در این بیانیه آمده است:« ما تعرضات خطرناک صهیونیست ها به مسجد مبارک الاقصی را دنبال می کنیم، این تجاوزات به جایی رسید که اشغالگران صهیونیست مصلی مسجد جامع قبله را به آتش کشیدند و به سوی خدام مسجد الاقصی آتش گشودند و تعداد زیادی از شهرک نشینان و نظامیان صهیونیستی به همراه تعدادی از وزیران دولت نتانیاهو وارد این مکان مقدس شدند.»

این جنبش ضمن هشدار درباره تشدید تعرضات اسرائیلی ها به مسجد الاقصی، تاکید کرد که این تجاوزات پیامدهای وخیمی در برخواهد داشت.

حماس از مجامع بین المللی خواست تا برای ممانعت از هتک حرمت مسجد الاقصی هر چه زودتر وارد عمل شود.
این جنبش همچنین از دولت های عربی و اسلامی خواست تا در قبال تعرضات اشغالگران صهیونیست سکوت خود را بشکنند و در قبال تشدید روند یهودی سازی در مسجد الاقصی به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنند.
در این بیانیه خاطرنشان شده است: باید تشکیلات خودگردان فلسطین به همکاری و هماهنگی امنیتی خود با “اسرائیل” پایان بخشد و دست مقاومت را برای نقش آفرینی در زمینه حراست از مقدسات بازبگذارد.

این جنبش به تمامی نگهبانان و پاسداران مسجد الاقصی و طلاب علوم دینی آن به خاطر رویارویی سلحشورانه شان با شهرک نشینان صهیونیست سلام و درود نثار کرد و خواستار حضور دایمی و همیشگی فلسطینیان در محوطه های مسجد الاقصی جهت جلوگیری از یورش های پی در پی به قبله گاه نخست مسلمانان شد.

Comments are closed.