وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

پیوستن به دیوان کیفری دستاوردی برای فلسطینیان است

جبهه خلق و جبهه دموکراتیک فلسطین، عضویت فلسطین در دیوان کیفری بین المللی را دستاوردی ملی و موفقیتی مهم برای قربانیان جنایت های صهیونیست ها در سرزمین فلسطین دانست. به گزارش عقاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جبهه خلق با صدور بیانیه ای مطبوعاتی بر اهمیت تسریع در روند ارائه پرونده های مربوط به جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی تاکید کرد. جبهه خلق نیز بر ضرورت مقاومت در برابر هر گونه فشاری که از سوی رژیم صهیونیستی و همپیمانانش برای جلوگیری از طرح موضوع جنایت های این رژیم در دیوان کیفری بین المللی صورت می گیرد، تصریح کرد و خاطرنشان ساخت که این فشارها می تواند شکل تهدید یا باج خواهی به خود بگیرد.
قیس عبدالکریم، نماینده پارلمانی عضو جبهه دموکراتیک نیز پیوستن فلسطین را یک دستاورد بزرگ ملی دانست و خاطرنشان ساخت: (این یک راهبرد جدید و جایگزینی برای راهبرد آزموده شده در 25 سال گذشته می باشد که هیچ نتیجه ای به دنبال نداشته است.(وی در ادامه اظهار داشت: «این راهبرد جایگزین بر دو پایه استوار است. پایه اول آن، توسعه مقاومت مردمی و به راه انداختن یک انتفاضه گسترده ملی است. پایه دوم، اعمال فشار بین المللی و بسیج ظرفیت ها برای پیگیرد و محاکمه مجرمان جنگی صهیونیستی است«.
این نماینده پارلمان فلسطین گفت: )در عرصه داخلی نیز باید از عضویت فلسطین در دیوان کیفری بین المللی حمایت شود؛ زیرا این موضوع ـ اگر با یک وحدت و همبستگی مستحکم ملی همراه باشد ـ می تواند تاثیر فراوانی بر افکار عمومی جهان بگذارد و لذا باید در روند پایان بخشیدن به شکاف داخلی دست به کار شویم تا بتوانیم از این ابزار ـ به شکلی مناسب ـ علیه اشغالگران استفاده نماییم.(

Comments are closed.