وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان: برای «سال‌های طولانی» به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم

در حالی که براساس دستور اوباما نظامیان آمریکایی تا کمتر از دو سال دیگر باید افغانستان را ترک کنند اما فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان از حضور طولانی مدت این نیروها در افغانستان سخن می‌گوید.
«جان اف کمپبل» فرمانده کل نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با سخنرانی در کابل گفت: ما خواهان این هستیم تا برای سال‌های طولانی از شما نیروهای امنیتی افغانستان حمایت کنیم.
وی در ادامه افزود: اکنون نیروهای امنیتی افغانستان رهبری عملیات را بر عهده خواهند داشت اما ما همچنان به پشتیبانی از آن‌ها خواهیم پرداخت.
فرمانده کل نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اظهار داشت: ما بر روی آموزش، ارتباطات و بحث‌های نظامی متمرکز خواهیم شد.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر اخباری مبنی بر  احتمال تجدید نظر در روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در رسانه‌ها منتشر می‌شود.
در حالی که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا پایان سال 2016 میلادی را مصادف با پایان حضور نظامیان کشورش در افغانستان دانسته است اما کمپبل در سخنان امروز خود از حضور طولانی مدت در افغانستان سخن به میان آورده است.
کمپبل هفته گذشته نیز جدول زمانی جدید بای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را در اختیار سناتوران آمریکا قرار داد که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است.

Comments are closed.