وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

زنان و دختران در هیچ جای افغانستان مصئون نیستند

نهاد تحقیقاتی حقوق زنان و اطفال می گوید که بر اساس تحقیقات انجام شده زنان و دختران در هیچ نقطه از افغانستان مصئون نیستند.

به گزارش خبرگزاری آوا، نهاد تحقیقاتی حقوق زنان و اطفال با حمایت مالی جامعه باز افغانستان، گزارشی در مورد ریشه یابی عوامل آزار و اذیت جنسی در افغانستان، راه حل و مبارزه با آن را منتشر کردند.
زرقا یفتلی؛ رییس این نهاد حقوقی حین ارایه این گزارش گفت که زنان و دختران بیشتر در خانواده از سوی شوهر، پدر، برادر، کاکا و ماما مورد آزار و خشونت قرار می گیرند.
به گفته خانم یفتلی، برای انجام این تحقیق در ولایات کابل، کاپیسا، بلخ، ننگرهار و قندوز با ۱۵ قربانی تجاوز جنسی و ۳۰ وکیل مدافع مصاحبه صورت گرفته است.
این درحالیست که مسوولان امنیتی ولایت تخار می گویند که شب گذشته یک زن در ولسوالی گلفگان این ولایت بر اثر لت و کوب شوهرش جان باخته است.
عبدالخلیل اسیر، سخنگوی فرماندهی پولیس تخار گفته که جسد این خانم بعد از انتقال به شفاخانه ی تخار، به فامیل وی تحویل داده شده است.
به گفته ی سخنگوی فرماندهی پولیس تخار، صبح امروز شوهر این خانم توسط پولیس ولسوالی گلفگان دستگیر و تحقیقات ابتدایی از وی آغاز شده است.
گفتنی است که شبکه زنان مبارز افغانستان نیز روز گذشته در نشستی اعلام کردند که خشونت علیه زنان نسبت به سال گذشته، دو برابر افزایش یافته است.
براساس یافته های این نهاد خشونت علیه زنان در سراسر کشور از ۲۱ درصد به ۴۸ درصد درسال جاری افزایش یافته است.

Comments are closed.