وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام: دین اسلام، افراطی گری و فتنه انگیزی را نکوهش کرده است

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام: دین اسلام، افراطی گری و فتنه انگیزی را نکوهش کرده است
دبیرکل اتحادیه جهان اسلام تأکید کرد: دین اسلام دین رحمت است و به دوری از افراطی گری و فتنه انگیزی دستور داده و این اعمال را نکوهش کرده است.
دکتر “عبدالله بن عبدالمحسن الترکی” دبیرکل اتحادیه جهان اسلام، در نشست رؤسای جمعیت های اسلامی و ائمه مساجد اتریش، تلاش های جمعیت های اسلامی و علمای این کشور در زمینه خدمت به دین اسلام ومسلمانان را ستود و آنان را بر آموزش مسائل دینی به شکل صحیح آن ترغیب کرد.
وی افزود: ما در زمان اقامت در یک کشور غیر اسلامی، باید اولویت خود را بر عبادت خداوند متعال و تمرکز بر احکام اسلام صحیح و همچنین درستکاری و امانتداری قرار دهیم چرا که همین کارها موجب گرایش بسیاری از افراد به دین اسلام خواهد شد.
الترکی با تأکید بر اینکه دین اسلام یک رسالت جهانی و دین رحمت است و به دوری از افراطی گری و فتنه انگیزی دستور داده است، خاطرنشان کرد: علمای مسلمان در زمانی که مشکلی میان مسلمانان مشاهده می کنند باید با مراجعه به قرآن کریم و سنت پیامبر صلی الله علیه وسلم در صدد رفع آن مشکل برآیند و مسلمانان ساکن کشورهای غیر اسلامی نیز باید به قوانین کشوری که در آن زندگی می کنند پایبند باشند.
در این نشست، همچنین رؤسای جمعیت های اسلامی و ائمه جماعات مساجد اتریش، چالش های موجود بر سر راه مسلمانان کشورهای غربی را بررسی کرده و راهکارهایی نیز ارائه دادند.
منبع : تنا

Comments are closed.