وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

واژه‌ی “حلال”دختر استرالیایی را به اسلام کشاند واژه‌ی “حلال”دختر استرالیایی را به اسلام کشاند

اندیشیدن در تفسیر واژه‌ی حلال، سبب گردید که دختری استرالیایی به دست دانشجوی بورسیه سعودی به دانشگاه (ECU) در غرب استرالیا و هم‌کار پاکستانی‌اش، مسلمان شود.

نشریه سبق، تفاصیل اسلام آوردن دختر جوان “ساکیرایا” سابق و “حلیمه” فعلی که ۲۲ سال دارد، را چنین منتشر کرده است: وی عادت به خرید صبحانه از رستورانت دانشگاه داشت که در آن رستوران، به خاطر بالا بودن تعداد دانشجویان مسلمان که به مصرف غذای حلال، رغبت داشتند، غذاهای حلال نیز سرو می‌شد.

او افزود: او مرتب کلمه‌ی حلال را از برخی دانشجویان مسلمان که از کارگران رستوران وعده‌های غذایی حلال می‌خواستند، می‌شنید که این امر موجب گشت که حلیمه برای شناخت معنی کلمه حلال مصر گردد و این مصادف بود با درخواست جوان عربستانی و همکار پاکستانی‌اش که برای گرفتن صبحانه آمده بودند و بر کلمه حلال تاکید داشتند. در همین وقت نیز حلیمه از آن دو جوان خواست که کلمه‌ی حلال را برایش توضیح دهند.

جوان عربستانی به وی توصیه کرد که به سایت‌هایی که اختصاص به شرح مفصل دین اسلام دارند و به چند زبان و از جمله انگلیسی فعالیت می‌کنند، مراجعه نماید.

حلیمه به نشریه توضیح داد: او به خانه‌اش بازگشت و به چند سایت اسلامی مراجعه کرد که از جمله‌ی آن‌ها پایگاه الاسلام الیوم بود و این کار را به صورت پنهانی، به دور از چشم پدر و مادر انجام می‌داد.

وی افزود: مطالبی که درباره‌ی دین اسلام می‌خواند، سبب گریه‌اش شد، که این موجب بهتر شدن حالت روحی‌اش گردید و پس از آن، اصرار به ملاقات دوباره با جوان عربستانی و هم کار پاکستانی اش نمود و از آن دو خواست که روش مسلمان شدن را به او بیاموزانند که در عید فطر گذشته، تلقین شهادتین به وی، با حضور دعوت‌گرانی که در آن ایالت حضور داشتند، انجام پذیرفت. هم‌چنین حلیمه پس از مسلمان شدن به پوشیدن حجاب کامل، همراه با پوشاندن چهره و دو دست اصرار ورزید که این امر موجب خشم پدر و مادر و خانواده‌اش و متهم ساختن وی به نژاد پرستی گردید.

آنان تلاش نمودند که وی را از اسلام دل‌سرد کنند، اما او تمام وسوسه‌های ارائه شده را رد کرد که این سبب گردید که والدینش او را از خانه طرد کنند.

پس از این ماجرا، دانشجوی پاکستانی که تابعیت استرالیایی داشت، از وی خواستگاری نمود و مراسم عقد آنان در ماه اوت (أگوست) گذشته برگزار گردید.

حلیمه احساسش را این گونه بیان کرد که وی به زندگی با جامعه مسلمانان، که به وی کمک کرد و قطع رابطه‌ی والدینش با او، را جبران کرد، خوش‌بخت است و اشاره نمود که وی در موسسه ای تجاری متعلق به جمعیت خیریه اسلامی کار می‌کند و علاوه بر آن، به تحصیلش در دانشگاه نیز ادامه می‌دهد. و آرزو نمود که: خداوند متعال وی را به زیارت حرمین شریفین مشرف نماید.

البیان

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.