وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

رئیس جمهور کرزی: روزیکه از منافع افغانستان در برابر خارجی ها دفاع کنی، توهین ات می کنند

 29 سنبله

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در مراسم سومین سالگرد شهادت پروفیسور استاد برهان الدین ربانی گفت: استاد شهید یکی از بهترین فرزندان این خاک و یک انسان صلح دوست و مردم دار بود.

در این مراسم که در تالار لویه جرگه برگزار گردید، رئیس جمهور کشور گفت: استاد ربانی منحیث یک رهبر جهاد، انسان بسیار مهربان و مشفق و شخصیت مردم دار،عالم متواضع، دور اندیش و بسیار وطن دوست بود.

رئیس جمهور با اشاره بر اینکه شهید استاد ربانی همیشه برایش پند ها و نصایح عالی و ارزشمند می داشت، گفت: پس از آنکه دیزاینر های خارجی چپن و کلای مرا مورد پسند قرار دادند، استاد شهید برایم گفت که مطبوعات خارجی بسیار تعریف و ستایش کالا و چپن ات را می کنند ولی بدان روزیکه منفعت افغانستان را در برابر خارجی ها بگذاری و از منافع خاک ات دفاع کنی، توهین ات می کنند. این حقیقت گفته های استاد شهید، بسیار زود ثابت هم شد.

حامد کرزی با اشاره بر اینکه استاد ربانی می خواست به تمام افغانستان سفر کند، گفت: استاد شهید یک انسان صلح دوست و مردم دار بود. به تجمع افغانستان اقدام می کرد و بسیار می کوشید تا صلح در کشور برقرار گردد.

رئیس جمهور کرزی خاطر نشان کرد که استاد ربانی از نفاق و زد و خورد نفرت داشت و زمانیکه بحیث رئیس شورای عالی صلح تعین گردید، سفر های متعددی به پاکستان کرد و در آنجا به حدی از تواضع و آرزوی صلح صحبت کرد که حوصله بشری گنجایش آنرا نداشت.

 

حامد کرزی افزود: بنام صلح فریب خوردیم، استاد شهید به سرعت به طرف پیام آور صلح که در حقیقت قاتل و دسیسه کار بود، آمد و به شهادت رسید.

رئیس جمهور گفت که شهید استاد ربانی نزد ما عزیز است و راه صلح اش را ادامه میدهیم و به همه مردم افغانستان آرزوی ما این است که از رنج، درد و دسیسه نجات یابیم و روز های خوشی را در پیش داشته باشیم.

به گزارش آژانس باختر، همچنان در محفل از سومین سالروز شهادت استاد برهان الدین ربانی رئیس جمهوری پشین کشور ، رهبر جهاد ومقاومت ورئیس سابق شورای عالی صلح که امروز ضمن گردهمایی بزرگی درکابل یاد بود بعمل آمد، درآن محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری ، داکتر عبدالله عبدلله نامزد ریاست جمهوری روسای شورای ملی ، برخی اعضای ستره محکمه، شخصیت های جهادی، شماری از اعضای کابینه وهزاران تن از هواخواهان شهید صلح استادبرهان الدین ربانی شرکت داشتند.

دراین گردهمایی استاد عبدالرب رسول سیاف شخصیت جهادی ونماینده پشین مردم کابل در ولسی جرگه دراین گردهمایی ضمن بحث روی شخصیت وافکار استاد ربانی یاد آور شد که استاد ربانی یکتن از دعوت کنند گان جهاد بود ودراین راستا کسی برتر از استاد نبود ، او تاکید کرد که زینت افغانستان جهاد آن است واستاد ربانی یک مرد جهاد ودعوت بود .

استاد سیاف ضمن اشاره به تاریخ کشور گفت که تاریخ افغانستان با مبارزه وجهاد پیوند دارد مگر به تاسف ما تاریخ خود را فراموش کرده ایم در حالیکه دیگران افتخارات آن را در دامن خود جمع میکنند ودر فرا آورده های تسلیحات شان از نام های پرافتخار افغانستان استفاده میکند.

استاد سیاف به استناد آیت های قرآن قتل عمده را از جمله گناه های کبیره خواند وگفت که تمامی علما به این حکم اتفاق الرای اند کسی که حرام را حلال بداند کافر است .

همچنان دراین گردهمایی عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه ، فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا، صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح و آمنه افضلی وزیر کار وامور اجتماعی و یکتن از اطفال در رابطه به مقام ومنزلت شهید در اسلام وشخصیت شهید استاد ربانی صحبت نموده جایگاه شان را در این رابطه مطرح ساختند.

این گردهمایی با دعای خیر وفلاح مردم افغانستان از سوی مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای علمای سراسری افغانستان خاتمه یافت .

به اساس گزارشهای خبرنگاران آژانس باختر، ازاین روز نیز دربرخی ولایات گرامی داشت به عمل آمده است.

استاد برهان الدین ربانی رئیس جمهوری پشین افغانستان ، رئیس شورای عالی صلح ورهبر جمعیت اسلامی افغانستان سه سال قبل از امروز دریک توطیه تروریستی به شهادت رسید، تروریست انتحاری درلباس پیام آور صلح در برابر استاد ربانی انتحار کرد و او را به شهادت رسانید.

Comments are closed.